A vásárlási láz kezdetét vette
Sok szülő mobilról intézi az iskolakezdési beszerzéseket
Idén a szülők korábban kezdik el beszerezni az iskolakezdéshez szükséges eszközöket gyermekeiknek. Az Olcsóbbat.hu szakértői szerint egyre többenn keresik az internetes vásárlási lehetőségeket.
A legnépszerűbb termékek
Ma már a vásárlás során egyre fontosabb, hogy minél gyorsabban, hatékonyabban tegyék meg mindezt, így egyre többen választják a netes vásárlási formát. Sokan tájékozódásra is az internetet használják, és végül a boltokban veszik meg az adott terméket.
Idén az iskolatáska, a tolltartó és a füzetek a legnépszerűbb termékek: az iskolatáskát négyszer annyian keresték a neten, mint tavaly. Ezek közül is főként a mesehősökkel díszitett termékek a kelendőek. Idén a legnépszerűbb motívum a Monster High, melyet a Pókember, a Csillagok háborúja, a Verdák és az FC Barcelona követnek.
Ebben az időszakban a számítógépek, notebookok iránti kereslet is megnő, idén pedig a táblagépek is tablet pc-k is becsatlakoztak a sorba: ezek forgalma jelentősen nőtt tavalyhoz képest.
Nőtt a mobilvásárlás
Egyre többen vásárolnak mobilról. Ideén ötször annyian kerestek termékeket ilyen módon, mint 2012-ben. Ez nem csak a mobileszközök rohamos fejlődésének és elterjedésének köszönhető, hanem annak is, hogy egyre több webáruház kínál mobilra optimalizált felületet a vásárlóknak.
„Eddig minden évben az volt a legszembetűnőbb, hogy a szülők egyre fiatalabb korban vesznek gyermeküknek számítógépet és mobiltelefont. Idén viszont az a legfontosabb változás, hogy egyre többen keresnek iskolakezdéshez kapcsolódó termékeket online, ráadásul robbanásszerűen megnőtt a mobileszközről vásárlók száma” mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu portálvezetője.
Már elindult a roham
Idén sokkal előbb kezdődött a vásárlási láz. Míg tavaly főként augusztus végére hagyták, addig idén már most roham van.
Szakértők szerint az ok valószínűleg az is, hogy a lehűlés miatt sokan korábban hazajöttek nyaralásukról, vagy a hónap végére halasztották utazásukat. A tudatos vásárlók nemcsak az árra figyelnek, hanem arra is, hogy a termékek óvják gyermekük egészségét és hosszú ideig használhatók legyenek.
Kapcsolódó cikkek
- Spórolós trükkök fesztiválozóknak
- Olcsóbb a vasúti menetjegy, ha neten vagy mobillal vásároljuk
- Növelték forgalmukat a magyar webáruházak tavaly
- Felhőből jön a dohánybiznisz
- Indulhat a nyári bevásárlás a PayPallal!
- Leleplezhetők az online vásárlókat diszkrimináló oldalak
- Még mindig megéri online boltot nyitni
- A Netrisk.hu és az Árukereső.hu közös márkaoldalt indított
- Szerbiában és Grúziában is megkezdte működését a PayPal
- A magyarok negyede a mellékhelyiségben is okostelefonozik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.