Megnyílt Berlinben a világ legnagyobb elektronikai vására
Berlinben pénteken megnyílt a nagyközönség előtt az IFA, a szórakoztató és háztartási elektronika legnagyobb kiállítása és vására. Az idei, 53. vásáron 50 országból 1493 kiállító mutatja be újdonságait, ami történelmi csúcs.
Az IFA fő témái az okostelefonok és az "okos termékek" új generációja, az egymással kommunikáló háztartási berendezések - a háztartás digtalizációja -, és az úgynevezett Ultra-HD televíziók (UHDTV).
Az első jelentős világpremier a Samsung Galaxy Gear volt, a dél-koreai gyártó csütörtökön, a második szakmai napon mutatta be első "okosóra" modelljét. Intelligens karórát mutatott be az IFA-n a Sony és a Qualcomm is. Az új telefonok közül a berlini vásáron debütál például az Acer Liquid S2 és a Sony Xperia Z1, amely vízálló, és a csúcstechnológiát képviselő kézikamerákat is feleslegessé tévő videórögzítési funkcióval rendelkezik.
A vásáron jelentette be a japán Panasonic és a szlovén Gorenje, hogy felhőalapú megoldásokat fejlesztenek ki közösen háztartási berendezések számára. Az IFA-n debütált a német Miele úgynevezett SteamFinish funkcióval ellátott szárítógépe, amelyből a cég szerint gyűrődés nélkül kerülnek ki a ruhák, és már nem is kell vasalni. A német Siemens egyebek között vákuumtechnológiát alkalmazó hűtőszekrényt mutatott be, amelyben a "levegőritkítás" miatt tovább marad friss az élelmiszer, valamint egy mosogatógépet, amely a gyártó ígérete szerint 66 százalékkal gyorsabban mosogat, mint a hagyományos berendezések.
A Hama nagy premierje a vezeték nélküli sztereóberendezés. Az FL-986 jelzésű készülék egy tetszőleges médialejátszó készülékhez csatlakoztató jeladóból és két hangszóróból áll, amelyek akkumulátorral vagy elemmel működnek, és szobákon, falakon keresztül "veszik az adást", és akár szabadban is használhatók 100 méteres távolságon belül.
A berlini kiállításon autógyártók, illetve autózáshoz fejlesztett újdonságok is megjelentek. A Ford beszéddel irányítható alkalmazásokat mutat be, amelyekkel az autó fedélzeti számítógépe a sofőr utasítására kikeresi például a közelben lévő szállodákat. A Garmin a vadászrepülőgépeken régóta használatos úgynevezett Head-up Display-t mutatott be, amely az okostelefon navigációs rendszerének iránymutatásait a szélvédőn jeleníti meg, a sofőrnek így nem kell levennie a szemét az útról.
A vásárt szervező gfu - Gesellschaft für Unterhaltungs- und Kommunikationselektronik, vagyis szórakoztató- és kommunikációs elektronikai társaság - szerint a piaci forgalom az idén világszerte 2,8 százalékkal bővül, 836 milliárd euró lehet, ezen belül az ágazat európai forgalma az átlag töredékével, 0,6 százalékkal növekedhet. A legnagyobb mértékben az idén is az okostelefonok és táblagépek forgalma emelkedhet, a legfontosabb termékből, a televízióból pedig világszerte 241 millió darabot adhatnak el, ami 1,4 százalékos csökkenés éves szinten. Az úgynevezett okostelevízióból (Smart-TV) viszont a tavalyinál 75 százalékkal több, összesen 74 millió darab kelhet el, a háromdimenziós képek sugárzására alkalmas készülékek (3-D TV) forgalma pedig 104 százalékkal 59 millió darabra emelkedhet.
Az első IFA-t 1924-ben, a rádiózás hőskorában rendezték, innen származik a vásár eredeti neve: nemzetközi rádiózási kiállítás (Internationale Funkausstellung). Hatodik éve azonban már nemcsak szórakoztatóelektronikai fejlesztéseket mutatnak be, hanem háztartási gépeket is, a rendezvény neve ezért már csak egyszerűen IFA.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG a világ legnagyobb OLED UHD TV-vel is előrukkolt
- Új LG OLED TV mutatkozik be az IFA-n
- Elképesztő Samsung trió: phablet, tablet és az óra
- Nagyformátumú kijelzőkkel is támad a Samsung az IFA-n
- Samsung prémium ház az IFA-n
- UHD fronton is erősít a Samsung
- Az IFA-n mutatkozik be az LTE-képes Galaxy S 4 zoom
- Elevenítsd meg érzékeidet Van Gogh művészetén keresztül
- A köztársasági elnök fogadta Neumann János lányát
- Van Gogh kiállítás 3D-ben a Samsunggal
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.