Az online vásárlás európai trendje

A kényelem és a választék a mérvadó

Czipperer Dia, 2013. október 3. 13:14

Az UPS és a comScore Inc. közösen végzett európai kutatása (UPS Pulse of the Online Shopper) arra kereste a választ, vajon mi befolyásolja a fogyasztókat online vásárlásaik során, mi számukra a döntő tényező, és milyen hatással vannak az új trendek döntéseikre.

Az online vásárlás folyamata nem olyan régre nyúlik vissza, ám folyamatosan formálódik az új megoldásoknak, technológiai vívmányoknak köszönhetően. Ott van például a mobilvásárlás, amely jelentősen fejlődött az elmúlt időszakban. Egyre többen böngészik itt a különféle termékeket, és egy nemrégi hazai felmérés szerint közel 10%-uk mobilról keresi fel az oldalt.

 

Egyre nagyobb a verseny ezen a téren, itt sem elég már jelen lenni a piacon, jónak kell lenni. De vajon melyek azok a tényezők, amik befolyásolják a márkahűséget?

 

A felmérés hat európai ország (Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Egyesült Királyság) netes vásárlási szokásait és tapasztalatait vizsgálta, ebből vonta le a következtetéseket.

 

A döntő tényezők

 

Az eredmények szerint a vásárlók számára fontos, hogy minél szélesebb kínálattal találkozzanak egy adott webshopnál, és az sem utolsó szempont, hogy a kiszállítás feltételeit mennyire befolyásolhatják, például azt, hogy pontosan mikor kézbesítsék az árut. Az is lényegesnek bizonyul, hogy hányféle szállítási lehetőség közül választhatnak. Ha pedig nem felel meg a kapott termék, az is képbe kerül, hogyan lehet visszajuttatni a forgalmazóhoz.

 

A közösségi hálózatokat is aktívan használják az emberek, hogy a lehető legjobb ajánlatra rábukkanjanak. Itt például sokat számíthat egy-egy ismerős, barát véleménye is.

 

Rugalmasság

 

A kiszállítással kapcsolatban 55% számára fontos, hogy ő döntse el, mikor viszik ki neki az árut, 53% pedig az átvételi helyet is szeretné rugalmasabban megválasztani. Ez azt jelenti, hogy a webshopoknak sokkal jobban kell igazodni a fogyasztói, és főként az egyedi igényekhez.

 

Értékes visszajelzések a kereskedőknek is

 

A kutatás a kereskedők számára is hasznos, hiszen számos olyan eladásnövelő tényező szerepel az adatok között, melyeket maguk a felhasználók gondolnak így. Többek között fontos az emberek számára (41%), hogy egy adott boltnak legyen online kínálata, amiből szabadon válogathat, ám dönthet úgy a vásárlás befejeztével, hogy az árut a boltban veszi át. Valamivel többen vannak azok (52%), akik arra is igényt tartanának, hogy az online vásárolt terméket adott eseten személyesen visszavihetné a boltba.

  

A láthatóságot az európai felhasználók nagyra értékelik, 96%-uk mondta, hogy a termék követése létfontosságú vagy legalábbis előnyt jelent, 65%-uk email értesítéseket is akar kapni, 62%-uk pedig a kereskedő honlapján keresztül szeretné követni a szállítmányait. A problémamentes visszavétel pedig ma már létfontosságú tényező.

  

A mobiltrendek

 

Az okostelefon tulajdonosok a vizsgált országokban szép számmal, több mint felük vásárol a neten, táblagépről pedig még ennél is többen (feltehetően a kijelzőméretből adódóan): nagyjából 60 %.

 

Megéri a webshopoknak mobilra optimalizálni oldalukat, hiszen a felmérésből az is kiderül, hogy ha okostelefonon böngészik az adott oldalt, sokan (44%) nem hasonlítja össze az adott bolt kínálatát máséval, feltehetően azért, mert időigényes, és nem látja egyben a termékeket, a köztük lévő különbséget.

 

Bár a felmérés nem a magyar felhaszálók vásárlási szokásai alapján készült, itthon is hasonló a helyzet, így hosszú távon a felhasználók elvárásai jelenthetik majd a versenyképességi tényezőket.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01