A webáruházak térhódításának következménye
Eltűnnek a kiskereskedelmi egységek
A webshopok megjelenése és elterjedése már jelentősen átalakította vásárlási szokásainkat, amely a jövőben még inkább formálódhat. Egy holland kutatás szerint a kiskereskedelmi egységek évek múlva akár teljesen el is tűnhetnek.
Akár a városközpontok is teljesen átrendeződhetnek, ha így folytatódik továbbra is a webshopok térhódítása. A motivator.ma oldalon olvashatjuk, hogy 2020-ra már elérhetjük azt a szintet, hogy a kiskereskedelmi egységek 17-21-a felesleges lesz, emellett azonban az online kereskedelmi rész háromszorosára nő.
Érdekes fordulatnak nézünk tehát elébe, amely természetesen nem ennyire fekete vagy fehér, hiszen tudjuk jól, a nők mennyire szeretnek vásárolni („shoppingolni”), és milyen fontos az emberek számára a személyes tapasztalat. Ám kétségtelen, hogy generációk múlva mindez az aktuális trendekhez formálódhat.
A holland elemzés úgy véli, a változás elkerülhetetlen, akik nem lépnek időben, eltűnnek a színről. De akkor mi lesz a plázákkal? - vetik fel a kérdést, jogosan. Egy hasonló tanulmány is (Centre for Retail Research kutatóközpont munkája) egyetért abban, hogy lassan új funkciók kell találni a városközpontoknak.
Ez utóbbi kutatás Anglia vonatkozásában vizsgálja a kérdést, ahol is azt a következtetést vonták le, hogy mindössze öt év kell ahhoz, hogy Wales és Észak-Anglia boltjai végleg lehúzzák a rólót.
A tanulmány szerzője, Joshua Barmfield professzor szerint a vásárlás teljesen átalakul: ”az emberek először átböngészik a webáruházakat, aztán jó esetben betérnek az üzletbe, és miközben az árut nézik, okostelefonjukon ár-összehasonlítást végeznek, és termékkritikákat böngésznek”.
Az USA-ban is napirenden van ez a kérdés, ott a Forbes magazin a bevásárlóközpontok halálát fejtegeti, ott a plázák 15 százalékára mondták ki a halálos ítéletet öt éven belül.
A webáruházakat tekintve azonban már hazai szinten is jelentős fejlődésről beszélhetünk. 2008-ban a bevétel még csak 60 milliárd forint volt, addig 2013-ban már 200 milliárd feletti bevételt várnak. Ám itt is jelentős a verseny, hiszen csak azok maradhatnak, akik igazodnak a trendekhez, az okostelefonok térhódításához, vagyis keresőoptimalizálásuk, webergonómiájuk tökéletes, és mobilnézettel is rendelkeznek. Itt könnyebb kiesni a pikszisből, mint a bevásárlóközpontok esetében. Vagyis az új irány egyik fél számára sem egyszerű.
Kapcsolódó cikkek
- eMag Magyarországon is
- Katasztrófaelhárítás számokban
- Karácsonyi roham a neten
- Az IT és a telekommunikáció uralja a felvásárlások piacát Magyarországon
- Képzéssel, piacbővítéssel és startup cégekkel megduplázható a szoftverexport
- Több százezer kötet a Magyar Telekom új e-könyv áruházában
- Elavult irodagépeket használnak a vállalkozások, de van megoldás
- Dél-Koreában a phabletek a menők
- A KockaÁruház idén az Ország Boltja
- 2017-re 5 milliárd mobiltulajdonos lesz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.