e-Toll – A MOHAnet Elektronikus Útdíj programja
Az Európai Elektronikus Útdíj Szolgáltatás irányelveinek megfelelően 2013. július 1-től Magyarországon is bevezették a megtett út kilométerszámával arányos útdíj fizetési rendszert. A piaci változásokhoz alkalmazkodva a MOHAnet Mobilsystems Zrt. létrehozta a Mobiletrack és az e-Toll nevű Elektronikus Útdíj programját, mellyel lehetővé teszi partnereinek azt, hogy professzionálisan és kedvező feltételek mellett tudják kiszolgálni ügyfeleiket.
Mindenesetre az augusztusihoz képest többszörösére nőtt szeptemberben az útdíj bevalláshoz szükséges fedélzeti egységek (OBU) iránti érdeklődés. Amíg júliusban a fuvarozók szinte válogatás és alaposabb mérlegelés nélkül igyekeztek beszerezni az OBU-kat, addig napjainkra jelentősen tisztázódott a helyzet, és a magasabb szolgáltatási tartalommal rendelkező eszközöket keresik. A fedélzeti egységek lényegesen egyszerűbbé teszik a használatarányos útdíjfizetést. Ráadásul mivel az OBU által kiküszöbölhetők az emberi hibák, elkerülhetők a téves útvonaltervezésből, vagy a sofőrök esetleges tévedéseiből származó többletköltségek. A többletköltségek elkerülése annál is inkább lényeges, mert sávosan egyre többet kell fizetni a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra, vontatókra (ideértve a nyerges vontatót is), valamint az ilyen gépjárműből és az általa vontatott pótkocsiból, félpótkocsiból álló járműszerelvényekre. A rendelet értelmében ugyanis a fizetendő díj nagyságát a használt útszakaszok alapján számítják ki, de a végösszeg az adott gépjármű tengelyszámától és a motor környezetvédelmi besorolásától is függ.
A piaci változásokhoz alkalmazkodva a MOHAnet Mobilsystems Zrt. létrehozta a Mobiletrack + e-Toll nevű Elektronikus Útdíj programját, amellyel lehetővé teszi partnereinek, hogy a legkedvezőbb feltételek mellett tudják kiszolgálni ügyfeleiket. E lehetőség a MOHAnet meglévő és új partnerei számára is elérhető, melynek keretében kedvező készülék-, és előfizetés vásárlásra nyílik lehetőség. Az egységes rendszerben működő szolgáltatás az egész ország területén elérhető, s a megváltozott jogszabályok révén lehetőség van arra, hogy a korábbiaknál kedvezőbb feltételeket biztosítson a cég a partnerhálózatnak és ügyfeleknek egyaránt.
A MOHAnet fejlesztéseinek köszönhetően e program keretében két különböző készülék is szerepel a kínálatban: az újdonságnak számító Vario Pass ’n’ Go mobilkészülék kizárólag elektronikus Útdíj-szolgáltatásra alkalmas, és egyszeri beszerzési díj ellenében, havidíj nélkül két évig használható.
A másik lehetőség a járműfelügyelettel kiegészített Elektronikus Útdíj szolgáltatás, amit a Navigátor készülék biztosít felhasználói számára. Mindkét készülék rögzíti a megtett útvonalat, majd továbbítja az adatokat az Állami Autópályakezelő Zrt. adatközpontja felé, akik ez alapján számítják ki a fizetendő útdíj mértékét, melyet automatikusan levonnak a
fuvarozók által feltöltött egyenlegből.
A témáról bővebben a http://www.mohanet.hu/e-utdij---e-toll, vagy a http://mobiletrack.hu/ linkeken olvashatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Egy új tervezőszoftverrel spórolhatnak a fuvarozók
- Ilyen lehet 2015-ben az e-útdíj rendszer
- Három hónapos az e-útdíj
- M2M oktatást indít a MOHAnet
- Nyelvoktató program mobilra
- Elindult az e-útdíj rendszer
- A CeBIT-en kezdi a terjeszkedést a MOHAnet
- Kalmár-díjjal jutalmazta Havasi Zoltán fejlesztését az NJSZT
- Újabb elismerésben részesült a Telemedbook
- Közép-Kelet Európa legjobb informatikai fejlesztése a Telemedbook
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.