A NetIQ Novell SUSE eredményei és tapasztalatai a jogosultságkezelésről

forrás: Prím Online, 2013. november 19. 15:12

NetIQ Novell SUSE portfóiója megoldást nyújt a legújabb jogosultságkezelési kihívásokra, melyhez fűződő tapasztalataikat és eredményeiket sajtótájélkoztatón ismertették. A kihívások a felhőalapú számítástechnikához, a közösségi oldalakhoz, a mobileszközök és a BYOD (bring your own device) trend terjedéséhez, illetve a többfaktoros autentikációhoz kapcsolódnak.

 

A Forrester friss jelentése szerint a NetIQ a három vezető közé tartozik a személyazonosság- és hozzáférés-kezelés terén, és jelenlegi kínálata a legjobb a piacon. A jelentés megerősíti, hogy a NetIQ következetesen építi IAM (identity és access management) termékekből álló portfólióját. A jelentésben az áll, hogy a NetIQ termékek a Sentinel integráció révén hatékony identity intelligence és kiosztási funkciókat biztosítanak, valamint kiváló megoldásokat kínálnak a közösségi fiókokkal történő bejelentkezés és a felhőalapú erőforrásokhoz való hozzáférések terén. A magyarországi IAM piacon szintén a NetIQ termékei számítanak vezetőnek, amint arra az IDC nemrégiben közzétett elemzése is rámutat.

 

Szittya Tamás, a  Magyarországi Képviselet ügyvezető igazgatója beszélt arról, hogy a vállalat személyazonosság- és hozzáférés-kezelés terén alkalmazott megoldásai hosszú évek óta folyamatosan az élmezőnyben vannak. Mindez pedig annak köszönhető, hogy folyamatosan követik a változásokat, és rövid időn belül reagálnak a legfrissebb kihívásokra is. Tapasztalataik azt mutatják, hogy a vállalatok napjainkban többnyire a felhőalapú számítástechnika és a mobileszközök vállalati használata területén szembesülnek új jogosultságkezelési problémákkal, illetve a közösségi fiókok adatainak engedélyezésével kívánnak új lehetőségeket kiaknázni ügyfeleik körében.

 

Jogosultságkezelés a felhőben

 

A felhőalapú alkalmazásokba a legtöbb helyen manuálisan veszik fel a felhasználókat, ami komoly terhet ró az IT üzemeltetésre. Szintén nehézség az informatikai szakemberek számára, hogy a felhőalapú megoldások használata során nem mérhető a felhasználói aktivitás és a megfelelőség. A felhasználók pedig a jelszavak nem megfelelő használatával bonyolítják a helyzetet: a biztonságos működés érdekében a különböző SaaS alkalmazásokhoz elvileg különböző jelszavakat kellene megadniuk, ám az egyszerűség kedvéért a legtöbbször ugyanazt használják mindenhol, amely sok esetben megegyezik céges belső jelszavukkal.

 

Ezekre a problémákra nyújt megoldást a NetIQ CloudAccess, amely egylépcsős bejelentkezést kínál az alkalmazásokba, és lehetővé teszi a biztonságos alkalmazáselérést a cégen belülről és kívülről egyaránt, ráadásul biztosítja a szükséges megfelelőségi jelentéseket és az alkalmazások aktivitásának mérését is. Az eszközben működő motor továbbá automatikusan hozza létre és kezeli a felhasználói fiókokat a felhőalkalmazásokban.  

 

Mobileszközök kihívásai

 

A BYOD trend terjedése szintén új kihívásokat támaszt a személyazonosság- és hozzáférés-kezelés terén, hiszen az alkalmazottak az okostelefonjaikról és tabletjeikről is szeretnének hozzáférni a vállalati erőforrásokhoz, ez azonban biztonsági kockázatokhoz vezet. Hatékony megoldás erre a hamarosan megjelenő NetIQ MobileAccess, amely egypontos bejelentkezést tesz lehetővé a mobileszközökön, egyszerűen kezelhető a felhasználók és az adminisztrátorok számára, és csökkenti az elvesztett vagy ellopott készülékek kockázatait. A mobilos jogosultságkezelés kiegészíthető a Novell ZENworks Mobile Management mobil eszközfelügyeleti megoldással, amely átfogó kontrollt biztosít a vállalati infrastruktúrában található eszközök, illetve az igénybe vehető alkalmazások felett.

 

Népszerű közösségi oldalak

 

Új lehetőségeket teremt a vállalatok számára az ügyfelek és partnerek kezelésére a közösségi hálózatok terjedése. A felhasználók általában nem szeretik, ha regisztrálniuk kell egy weboldal használatához, jobban kedvelik, ha a közösségi oldalakon már korábban létrehozott fiókjaikat használhatják az egyéb internetes oldalakon történő bejelentkezésekhez is. A NetIQ SocialAccess megoldás bevezetésével ma már bármelyik cég egyszerűen lehetőséget biztosíthat erre. Az eszközzel a vállalatok nem csupán megkönnyítik a bejelentkezést a felhasználók számára, de ők is plusz információkhoz juthatnak ügyfeleikkel kapcsolatban a bejelentkezéshez használt közösségi fiókokban megadott adatoknak köszönhetően.

 

Új azonosítási és hitelesítési módszerek

 

A vállalatok sok esetben már nem tartják elég biztonságosnak, ha alkalmazottaiktól, partnereiktől vagy ügyfeleiktől pusztán egy felhasználónevet és jelszót kérnek azonosításképpen. Számos esetben szükség van egyéb autentikációs módszerekre, például az érzékeny ügyféladatok vagy a szellemi tulajdon védelme érdekében, az iparági előírások teljesítéséhez vagy egyszerűen a kényelmesebb és gyorsabb ügyintézéshez. A többfaktoros autentikáció segíti a vállalatokat a kockázatok csökkentésében, viszont a megfelelő eszközök hiányában nehezen átlátható rendszerhez és magas költségekhez vezet.

 

A NetIQ Advanced Authentication Framework használatával egyszerűen és rugalmasan, alacsony költségek mellett orvosolható ez a probléma, mivel segítségével a vállalatok az elvárt védelmi szinthez igazíthatják a különféle autentikációs megoldások alkalmazását. A termék számos különféle típusú autentikációs eszközt támogat, így a vállalatok az igényeiknek legjobban megfelelő hitelesítési eszközt választhatják, vagy a már meglévőket használhatják a rendszerben.

 

 

A bevezetéséhez tehát nincs szükség új hardverek beszerzésére, hiszen a támogatott autentikációs eszköz lehet többek között a laptopba beépített ujjlenyomat-olvasó, egy pendrive vagy egy mobiltelefon is A NetIQ Advanced Authentication Framework emellett naplózza az azonosítási és hitelesítési eseményeket, integrálható több, kapcsolódó szoftverrel, és lehetővé teszi a központosított házirendek használatát, akár csoportosítva is.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01