Leszakadóban az európai biztosítók a digitális technológiák alkalmazásában
Lemaradóban vannak az európai biztosítók a digitális technológiák alkalmazásában. A társaságok négyötöde kevesebb mint tíz százalékát költi erre a területre az IT- és üzletfejlesztési költségvetésének. Ez messze elmarad nemcsak a globális, de az ázsiai és az amerikai átlagtól is. Az arány pedig várhatóan a közeljövőben sem változik majd – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi iparági felmérése, amelyben száz biztosítót kérdeztek meg világszerte.
Az európai válaszadók 84 százaléka mondta azt, hogy kevesebb mint 10 százalékát költi az IT- és üzletfejlesztési keretének a digitális megoldásokra, amely messze elmarad a 68 százalékos világátlagtól. A legtöbb forrást az ázsiai társaságok fordítják erre a területre, a második helyen pedig az észak- és dél-amerikai cégek állnak.
Az európai biztosítók kétharmada szerint a következő évben is csak kevesebb mint tíz százalékkal növekedhet az új technológiákra szánt a források aránya. A középtávú terveik azonban jóval ambiciózusabbak: egyharmaduk több mint 50 százalékkal növelné a ráfordítást a következő öt évben, amely már jóval meghaladja a globális átlagot.
Az európaiak harmadának egyáltalán nincs digitális üzleti terve
A felmérésben részt vevő európai cégek 90 százaléka sorolta magát a digitális fejlettségi index alsó negyedébe, szemben a globális 78 százalékos átlaggal. Harmaduk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nincs üzleti tervük a digitális technológiák alkalmazására – derül ki az EY iparági jelentéséből.
Több mint kétharmaduk egyesre értékelte magát az ötös skálán a digitális csatornák alkalmazásában a márkahűség kiépítésének és fenntartásának folyamatában. 76 százalékuk azt mondta, hogy csak alapvető szinten alkalmazzák az új technológiákat a fogyasztókkal való kapcsolattartás költségeinek csökkentésében.
Kapcsolódó cikkek
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- A legjobb okos eszközök lakásbetörések ellen
- Egyre nagyobb kockázatot jelent az IT-biztonság a biztosítóknak
- Online számlafizetés már az Allianznál is
- Már kiterjesztett garanciát is köthetünk internetes vásárlásnál
- Megújult a T-Mobile Készülékbiztosítás szolgáltatása
- Fizet-e a biztosító, ha beázáskor elvesznek a számítógépen tárolt adatok?
- Kihívások és biztató jelek a biztosítási szektorban
- Népszerű a telefonon kötött biztosítás
- Személyre szabható utasbiztosítás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.