Leszakadóban az európai biztosítók a digitális technológiák alkalmazásában
Lemaradóban vannak az európai biztosítók a digitális technológiák alkalmazásában. A társaságok négyötöde kevesebb mint tíz százalékát költi erre a területre az IT- és üzletfejlesztési költségvetésének. Ez messze elmarad nemcsak a globális, de az ázsiai és az amerikai átlagtól is. Az arány pedig várhatóan a közeljövőben sem változik majd – mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi iparági felmérése, amelyben száz biztosítót kérdeztek meg világszerte.
Az európai válaszadók 84 százaléka mondta azt, hogy kevesebb mint 10 százalékát költi az IT- és üzletfejlesztési keretének a digitális megoldásokra, amely messze elmarad a 68 százalékos világátlagtól. A legtöbb forrást az ázsiai társaságok fordítják erre a területre, a második helyen pedig az észak- és dél-amerikai cégek állnak.
Az európai biztosítók kétharmada szerint a következő évben is csak kevesebb mint tíz százalékkal növekedhet az új technológiákra szánt a források aránya. A középtávú terveik azonban jóval ambiciózusabbak: egyharmaduk több mint 50 százalékkal növelné a ráfordítást a következő öt évben, amely már jóval meghaladja a globális átlagot.
Az európaiak harmadának egyáltalán nincs digitális üzleti terve
A felmérésben részt vevő európai cégek 90 százaléka sorolta magát a digitális fejlettségi index alsó negyedébe, szemben a globális 78 százalékos átlaggal. Harmaduk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nincs üzleti tervük a digitális technológiák alkalmazására – derül ki az EY iparági jelentéséből.
Több mint kétharmaduk egyesre értékelte magát az ötös skálán a digitális csatornák alkalmazásában a márkahűség kiépítésének és fenntartásának folyamatában. 76 százalékuk azt mondta, hogy csak alapvető szinten alkalmazzák az új technológiákat a fogyasztókkal való kapcsolattartás költségeinek csökkentésében.
Kapcsolódó cikkek
- Utasbiztosítás SMS-ben mindhárom mobilszolgáltatónál
- A legjobb okos eszközök lakásbetörések ellen
- Egyre nagyobb kockázatot jelent az IT-biztonság a biztosítóknak
- Online számlafizetés már az Allianznál is
- Már kiterjesztett garanciát is köthetünk internetes vásárlásnál
- Megújult a T-Mobile Készülékbiztosítás szolgáltatása
- Fizet-e a biztosító, ha beázáskor elvesznek a számítógépen tárolt adatok?
- Kihívások és biztató jelek a biztosítási szektorban
- Népszerű a telefonon kötött biztosítás
- Személyre szabható utasbiztosítás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.