Online éli reneszánszát a személyi kölcsön
Egyre derűlátóbbak vagyunk pénzügyeink terén: reneszánszát éli a személyi kölcsön, ezúttal online formában. Meguntuk a sorban állást, a Cetelem adatai szerint minden második kölcsönigénylés a bankfiókok helyett az internetről érkezik.
A kölcsönigénylés évekkel ezelőtt egyet jelentett a bankfiókban történő hosszas ügyintézéssel. A személyi kölcsön ma már csak néhány kattintás, hiszen a teljes folyamat bármikor elvégezhető az otthoni fotelből az interneten. Az egyszerű, gyors ügyintézés iránti erősödő igényt jól illusztrálja, hogy a Cetelemnél minden második (50%) személyi kölcsön igénylés már az interneten zajlik.
A bankfiókok nyitva tartása sem akadály többé, egyre többen ismerik fel, hogy az interneten nem kell az értékes munkaidőnk rovására intézni bankügyeinket: az online hiteligénylések negyede (25%) munkaidőn kívül, 18 óra után történik.
Idősebbek is elkezdhetik
Korábban az online szolgáltatások igénybevétele az interneten otthonosabban mozgó, a technikai újdonságok iránt nyitott fiatalabb korosztály „kiváltsága” volt. A változás itt is jól érzékelhető: ma már az idősebbek sem idegenkednek a netes ügyintézéstől, hiszen az online kölcsönök közel felét (42%) a 40-60 év közöttiek veszik fel a Cetelem friss adatai szerint.
Vidéken még fontosabb az online elérhetőség
Ha az online személyi hitel területi „eloszlását” vizsgáljuk, az adatokból jól látszik, hogy az igénylések 87%-a fővároson kívüli településekről érkezik. A kisebb vidéki települések lakói is szívesen használják az online ügyintézést, hiszen számukra különösen fontos, hogy ne kelljen hosszú utat megtenni a bankfiókig.
Kapcsolódó cikkek
- A mobilfizetésre térnének át a pénzintézetek
- Közép-Európai bankok felé nyit a PayPal
- Cisco: személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat várnak az ügyfelek
- Minden harmadik szlovák használ internetes banki szolgáltatásokat
- TaPassz: Újabb érintés nélküli fizetőeszköz a TakarékPontnál
- Betör a Facebook a bankokba
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Folytatódik az internetes bankolás térnyerése
- A Citibank internetes díjakat nyert a Global Finance-tól
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.