Egyre több alkalmazást töltünk le
Az okoseszközök elterjedésével az alkalmazások száma is egyre nő. Az eMarketer előrejelzései szerint a következő négy évben megduplázódik a letöltött applikációk száma.
A két nagy alkalmazás-áruházban, az App Store-ban és a Google Play áruházban egyre több applikáció található. A Google Play 2013 májusában jelentett be, hogy több mint 1 millió app érhető el náluk, amely 43%-os növekedést jelent a 2012. októberi 700 ezerhez képest. Az Apple tavaly októberben érte el az 1 milliós határt, amely szintén 43%-os növekedést mutat 2012 októberéhez képest, bár lassabb a növekedési ütem, mint a Google esetében.
Az okostelefonok és táblagépek egyre népszerűbbek, tavaly például közel 1milliárd telefon talált gazdára, így a letöltött alkalmazások száma is egyre nő. A Juniper Research előrejelzései szerint a letöltések száma négy év múlva megduplázódhat, 80 milliárdról 160 milliárdra kúszhat fel. A Portio Research becslései két és félszeres növekedéssel számolnak, szerintük a 2013. évi 82 milliárdról 200 milliárdra nőhet ez a szám.
Az új applikációkat az InMobi kutatása szerint a legtöbben a különféle alkalmazásboltokban találják (55%), 35%-uk pedig barátok és a család hatására töltik le az újdonságokat. A közösségi média is szerepet játszik egy-egy új app felfedezésében (18%). A reklámoknak viszonylag kisebb szerep jut, nagyjából a felhasználók 10%-a tölt le valamilyen alkalmazást hirdetés hatására, 8%-uk pedig valamilyen oldalon találkozik velük. A nyomtatott média kis szerepet játszik ezen a téren, nagyjából 5%-uk tölt le ezek hatására valamilyen alkalmazást.
Forrás: eMarketer.com
Kapcsolódó cikkek
- Újságként lesz olvasható hétfőtől a Facebook
- Magyarul is elérhető a Duolingo
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Érkezik a Facebook hírolvasó alkalmazása, a Paper
- Mobilalkalmazás otthoni autószereléshez
- Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
- Keresettek a Kulcs-Soft termékei az App Store piacán
- A jövőben mobilszámra is utalhatunk pénzt
- Mobilalkalmazás Tigáz-ügyintézéshez
- Helly Hansen mobilalkalmazás síelőknek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.