Retina szkenneres drónok kézbesíthetnek Dubaiban
Az Egyesült Arab Emírségek a héten jelentette be tervét a Virtual Future Exhibition konferencián, miszerint drónokat használnának egyes csomagok kézbesítésére. A tesztidőszak hat hónapig tartana Dubaiban, majd később az ország egész területére kiterjesztenék a megoldást.
A drónokkal való szállítás egyre nagyobb érdeklődést mutat, több vállalat is hasonló projekten dolgozik. Nemrég az Amazon háza táján lehetett hallani ilyen irányú tervekről, ám ott még ebben az évben nem indul el élesben a szolgáltatás, a technológia biztonságos telepítéséhez időre van szükség. Lehet, hogy az Egyesült Arab Emírségek megelőzi az Amazont ezen a téren.
Mohammed al-Gergawi, a kabinet ügyeiért felelős miniszter számolt be a Reutersnek arról a tervükről, hogy drónokkal szállítanának az országban. A tervek szerint a „repülő postások” olyan dokumentumokat szállítanának az állampolgároknak, mint a jogosítvány és más kormányzati papírok. A prototípus már készen áll a hat hónapos tesztelésre, mely elsőként Dubaiban bizonyíthatna. Ha sikeres tesztidőszakot zárnak, egy éven belül a rendszer működésbe léphetne az országban.
Az Egyesült Arab Emírségek kormánya egy rendezvényen (Virtual Future Exhibition) ismertette ezirányú terveiket, és a rendszert is bemutatták. A drónok 45 centi szélesek, négy rotorral rendelkeznek, és akkumulátorral működnek – egyéb technológia részletekről még nem számoltak be. Abdulrahman Alserkal, a projekt mérnöke elmondta a Reutersnek, hogy a drónok ujjlenyomat-olvasó és retina érzékelő rendszerrel lesznek felszerelve, annak érdekében, hogy a küldemény ne kerüljön illetéktelen kezekbe.
Az ország hatósága nagy érdeklődést mutat a drónok iránt. A múlt hónapban szintén Dubaiban kezdték el tesztelni azt a quadrocoptert, amely a tűzoltóknak segít figyelemmel kísérni és elemezni a különféle tűzeseteket. A helyi rendőrség kísérleti szinten tavaly szintén elkezdte már használni a drónokat, hogy megerősítsék a város biztonságát és felügyeljék a tömeget a nagyobb sporteseményeken.
Forrás: TheVerge.com
Kapcsolódó cikkek
- A Facebook adminok „lelepleződnek”
- A jövő autói egymással kommunikálhatnak
- A MÁV fejleszti utastájékoztató rendszereit
- Egy szerkezet, amely jelzi a drónok érkezését
- A cukorral töltött akkumulátoroké a jövő?
- Papírmentes fuvarozás a NetLockkal
- Chatelhetünk LG háztartási készülékeinkkel
- A Huawei SingleSDB átlépte a 3 milliárdos ügyfélszámot
- A Rex Kutyaotthon Alapítvány a Microsoft megoldását használja
- Vezeték nélküli audiotermékek a Samsungtól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.