Valentin-napi szokások a netről
Február 14-e Szent Bálint napja, Valentin-nap. Szent Bálint püspök a 14. században vált a jegyesek, fiatal házasok védőszentjévé Angliában és Franciaországban. Magyarországon a 90-es években terjedt el, mára jelentős kereskedelmi lehetőséget látnak benne a hazai áruházak is. A CitroMail.hu közel 8000 felhasználót kérdezett meg Valatin-napi szokásikról.
A friss kutatásából kiderült, hogy a hazai internetezők fele ünnepel a szerelmesek napján. Természetesen a 20-29 évesek körében a legnépszerűbb az itthon máig újdonságnak számító szerelmesek napja. Az e-mail szolgáltató elemzése bizonyította, hogy ugyan annyi férfi ünnepli a különleges napot mint nő. Valódi különbség az iskolázottság terén van: az alacsonyabb iskolai végzettségűek körében 33%-kal többen tartják meg a Valentin-napot, mint az egyetemet végzettek.
A Valentin-nap világszerte jó alkalom egy-egy szerelmi vallomáshoz. Az élőszó mellett egyre többször írjuk le a bűvös „szeretlek” szót e-mailben vagy sms-ben. „Valentin-nap környékén a felhasználók nem csak programlehetőségeket, éttermeket és ajándékötleteket keresnek az interneten, de sokan e-mailben vallanak szerelmet is. Elemzéseink szerint a 20 éven aluliak több mint harmada ilyenkor e-mailben árulja el érzéseit, több mint ötödük pedig döntött már úgy, hogy e-mailben szakít párjával.” - mondta Rácz István, a Sanoma Media Zrt. marketingvezetője. Az internetezők közül a nőkre inkább jellemző az e-mailes szerelmi vallomás, a férfiak közül többen teszik ezt sms-ben. A boldog pillanatok mellett amúgy a nők többször szakítanak sms vagy e-mail útján, mint a férfiak.
A kutatás ezzel kapcsolatban azt is bizonyította, hogy a digitális szerelmi vallomás jóval népszerűbb a felsőfokú végzettséggel rendelkező körében. Az sms-ben szakító fiatalok között emellett egyértelműen többen vannak azok, akik okostelefonnal rendelkeznek.
A kereskedők számára legfontosabb eleme a jeles napnak az ajándékvásárlási láz. A magyarok 63%-a a párján kívül nem küld másnak ajándékot ilyenkor, de a 19 éven aluliak közel háromnegyede ilyenkor másnak is szán apró figyelmességet.
A CitroMail.hu kutatása szerint Valentin-nap estéjén a hazai férfiak leginkább Eszenyi Enikővel, Katalin hercegnővel, Jakabos Zsuzsával, vagy Nótár Maryval vacsoráznának.
Az internetező nők legszívesebben Csányi Sándor színészt, Ferenc pápát, Kásás Tamást vagy David Beckhamet választanák vacsorapartnerül ezen az estén. Érdekes, hogy azok, akik Mark Zuckerberggel, David Beckhammel, Scarlett Johanssonnal, Miley Cyrusszal vacsoráznának, jóval magasabb arányban használnak okostelefont. Ferenc pápa rajongói viszont jellemző módon hagyományos mobiltelefont használnak.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- USA: a legtöbben mobilon lógnak a közösségi oldalakon
- Jó fogyasztószer a közösségi média
- A nyilvános Wi-Fi veszélyei
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- A magyarok félnek, hogy megfigyelik őket
- A netezők szeretnek nyerni
- A neten tájékozódunk
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.