Már jövőre a táblagépek uralhatják a piacot
Az IDC legújabb jelentése szerint a mostani trendeket figyelembe véve már nem kell olyan sokat várni, akár már jövőre a tabletek kerekedhetnek felül a PC-kkel vívott „küzdelemben”.
Az IDC legfrissebb adatai szerint az amerikai felnőtt lakosság 42%-ának már van táblagépe, és előrejelzéseik szerint jövőre a PC-k eladási mutatóin is felülkerekedhetnek. Igaz, hogy a táblagép piac növekedési üteme lassul, viszont PC eladásai nagyobb mértékben csökkennek.
Az adatok szerint világszerte 6%-os csökkenés várható idén a PC-ket tekintve, 2018-ig pedig tovább hanyatlik az ágazat, egyedül a feltörekvő piacokon tapasztalható majd csekély növekedés.
A Statista adatai is ezt igazolják számunkra. Becsléseik szerint jövőre már világszerte több táblagép fogy majd, mint PC, 2018-ra pedig már jelentős fölénnyel vezetnek majd a tabletek, miközben a PC-piac – beleértve az asztali gépeket és laptopokat – egyre inkább lefelé ívelő pályán halad.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- A táblagéppiac számokban
- A WhatsApp számokban
- Jól teljesít a Lenovo
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Oktatási eszközök legújabb generációja az Inteltől
- Halkabb, hosszabb üzemidejű táblagépek, PC-k készülhetnek
- Minden negyedik elektronikai készülék megsérül
- Hogyan tudhatja digitálisan is biztonságban családját?
- USA: a legtöbben mobilon lógnak a közösségi oldalakon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.