A UPC üdvözli az Európai Bíróság műholdas tévészolgáltatásokra vonatkozó döntését
A UPC DTH (Direct-To-Home) üdvözli az Európai Bíróság műholdas tévészolgáltatásokra vonatkozó szerdai döntését, annak részletes áttanulmányozása után határoz majd az következő lépésekről - közölte a szolgáltató cég.
Szerdán a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) üdvözölte az Európai Bíróság döntését, amely szerint indíthat felügyeleti eljárást a luxembourgi székhelyű, de Magyarországra is sugárzó UPC ellen a fogyasztóvédelmi szabályok betartatása érdekében.
Az NMHH szerint a döntés áttörés a hazai fogyasztók érdekeinek védelmére tett hatósági intézkedések sorában. A közleményben azt írták: az ítélet alapot ad arra, hogy a jövőben minden hasonló ügyben jogosult eljárni a magyar hatóság, amint a magyar bíróság is meghozza az uniós ítéletnek megfelelő döntését. Az NMHH ezután tudja lefolytatni a luxembourgi székhelyű műholdas szolgáltatást nyújtó UPC DTH elleni felügyeleti eljárásokat a fogyasztóvédelmi jogszabályok betartatására.
Az NMHH hozzátették: az Európai Unió Bíróságának szerdai döntése alapján a magyar szabályozó hatóság akkor is tehet intézkedéseket és kérhet információkat a fogyasztók védelme érdekében, ha a szolgáltatónak egy másik EU-tagállamban van a székhelye.
Az uniós eljárás a magyar bíróság kérelmére indult, az ügyben a többi között azt a kérdést vetették fel, hogy a magyar hatóságoknak van-e törvényes lehetőségük a UPC szolgáltatásával kapcsolatban fogyasztóvédelmi alapon elvárásokat támasztani.
A magyar kezdeményezésű eljárást lezáró döntés azért is fontos és precedensértékű, mert ez az EU-tagállamok hatóságára is kiterjesztette a jogosultság körét - olvasható az NMHH közleményében.
Az Európai Bíróság szerdai ítélete értelmében az NMHH indíthat felügyeleti eljárást a luxemburgi székhelyű, de Magyarországra is sugárzó UPC ellen a fogyasztóvédelmi szabályok betartatása érdekében. A luxembourgi bírák az ítéletet ismertető közlemény szerint világossá tették, hogy a UPC tevékenysége elektronikus hírközlési szolgáltatásnak minősül, amelyet a tagállamok regisztrációhoz köthetnek, és adatokat is kérhetnek a szolgáltatótól, hogy betartathassák a fogyasztóvédelmi szabályokat, azt viszont nem követelhetik meg, hogy szolgáltató fióktelepet vagy leányvállalatot létesítsen Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH hatósági ellenőrzés az UPC szerződésmódosításai miatt
- EU-bíróság: van joghatósága az NMHH-nak a UPC fölött
- A HD-előfizetéseit duplázó UPC újabb tűéles ismeretterjesztő csatornával bővít
- EU-főtanácsnok: eljárhat az NMHH a UPC ellen
- A UPC-nek be kell fizetnie a 60 millió forintos bírságot
- A UPC álláspontja az NMHH bírságra
- Hatvanmillió forintos bírság a UPC-nek
- NMHH: nem változtak a piaci erőviszonyok
- Nem korlátozhatja kimenő hívásainkat a mobilszolgáltató, ha csak a készülék árával tartozunk
- Ötmilliós bírság a DIGI-nek csatornaeltávolításért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.