Új Android és egyre több felhasználó a Google háza táján
Tegnap a Google bemutatta Android operációs rendszerének legújabb verzióját, és természetesen az egyre figyelemreméltóbb számok is előkerültek a Google I/O fejlesztői konferencián.
A napokban már sejthető volt, hogy lehull a lepel a legújabb Androidról, amelyet „L” fantázianévvel illettek, és teljesen új dizájnelemekkel bővült. A vállalat a bejelentés során természetesen a számokról sem feledkezett meg.
Büszkén számoltak be arról, hogy egyre növekszik az aktív androidosok tábora. Ez a szám tehát azt tükrözi, mennyire nőtt az aktivitás, nem pedig a tényleges felhasználói számot, hiszen az adatok az elmúlt 30 nap aktivitása alapján készültek. Az adatokból az is kiderült, hogy a felhasználók 93%-a a legújabb Google Play szolgáltatást futtatja telefonján, verziótól függetlenül.
Eric Schmidt, a Google az Android statisztikákat elemezve kitért arra, hogy jelenleg az aktivitás 1,5 millió körül mozog, amely tavalyhoz képest növekedést mutat: akkor ez a szám 1,3 millió körül mozgott, múlt hónapban pedig 1,4 millió volt.
Kitért arra is, hogy továbbra is jó úton haladnak, hiszen év végén a szállított készülékek száma elérte az 1 milliárdot, amely jelentős növekedés Larry Page vezérigazgató múlt havi 750 ezres bejelentéséhez képest.
Sundar Pichai, a Google Android és Chrome részlegének alelnöke arról is beszélt, hogy a teljes Android piac 62%-át a táblagépek teszik ki, és az alkalmazástelepítések száma is jelentősen nőtt: éves szinten 236%-kal.
A szakember látványos adatokkal is szolgált az Android rendszert illetően, melyek szerint nagyjából 20 milliárd szöveges üzenetet küldenek el naponta világszerte, 93 millió selfie-t készítenek, 1,5 trillió lépést követnek nyomon, valamint naponta nagyjából 100 milliárdszor ellenőrzik a felhasználók készülékeiket.
Íme egy rövid bemutató videó az új Android verzióról, melyről a Kütyü Magazinon olvashattok részletesen.
Forrás: Engadget.com; Techcrunch.com
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Új Android és iOS mobil malware-t fedeztek fel
- Megérkezett a Nokia X2
- Androidon is futnak a Firefox OS alkalmazások
- Ingyenes a SwiftKey Android billentyűzet
- Az Android vezet a nagy európai országokban
- A Cisco bemutatta új Android-alapú asztali kommunikációs megoldásait
- A világ első öt üzemmódú notebookja – Asus Transformer Book V
- Egyre népszerűbb a foodpanda mobilalkalmazása
- 3D printing Days Budapesten
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.