Lebegő igazolványkép az okmányhamisítók ellen
Az okirathamisítók elleni fellépés hívta életre a 3M legújabb megoldását, a lézergravírozott lebegő képet, amely több azonos kép egymásra gravirozásával készül, így az egyszerű hamisítványok könnyedén kiszűrhetők.
Új szintre emelték a 3M fejlesztői a személyi okmányok védelmét. Legújabb innovációjuk a műanyag kártyás iratok biztonságosabbá tételére irányult. A fejlesztésükkel, a Laser Engraved Floating Image (Lézergravírozott Lebegő Kép) megoldással ellátott dokumentumokon elhelyezik az igazolványkép egy olyan változatát is, amely több, azonos arckép speciális egymásra gravírozásával készül el. Ez pedig szó szerint lebegő hatást kelt el abban a pillanatban, amikor szimplán elfordítjuk a kártyát, vagy amikor az okmányra pillantva megváltoztatjuk a látószögünket.
A 3M technológiai megoldása olyan hatást kelt mintha az azonosításra szolgáló arckép a kártya felülete felett lebegne, majd visszasüllyedne. A két állapot közötti eltérés annyira egyértelmű, hogy a kép manipulálásával készült hamisítványok könnyen kiszűrhetőek lesznek – ígérik a fejlesztők, akik arra külön gondot fordítottak, hogy az ezzel a védelemmel ellátott irat valódisága szabad szemmel gyorsan és egyszerűen ellenőrizhető legyen a hatóság emberei számára.
A Laser Engraved Floating Image jelenleg egyike a legmagasabb szintű okiratvédelemnek és különleges tulajdonságai segítenek a hamisításokkal szembeni küzdelemben.
Kapcsolódó cikkek
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
- Az animált tartalmakat is támogatja a Twitter
- Valós időben reagáló vállalatok az Oracle Database In-Memory erejével
- Futball üzemmód a Samsung tévéken
- Szingapúrban is bemutatkozott a Noreg kártyamenedzsment rendszere
- NetIQ PlateSpin Forge 4: jolly joker az informatikai szolgáltatások védelmére
- A Supermicro az adatközpontokra fókuszál
- A SUSE privát felhőben is állja a sarat
- Egy új alkalmazásfejlesztési technológia: fele idő és pénz
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.