Véget ért a MobilTárca tesztelése
Egy éve indult a MobilTárca szolgáltatás tesztüzeme, amely immáron a végéhez ért. A következő lépés a szolgáltatás kereskedelmi bevezetése, melyen már gőzerővel dolgoznak.
Véget ért a MobilTárca tesztüzeme, hamarosan pedig élesben bizonyíthat a megoldás. Pukler Gábor, a Magyar Mobiltárca Szövetség elnöke beszélt arról, hogy már javában dolgoznak a bevezetésen, és nagyjából 350-400 ezerre becsülik azok számát, akik kezdetben igénybe veszik majd a szolgáltatást.
Az elmúlt egy év eredményei kecsegtetők. Úgy tűnik, van igény az NFC-n alapuló, érintés nélküli fizetésre, hiszen egyre többen rendelkeznek okostelefonnal, amely lehetővé teszi ezt a megoldást.
Eredmények a tesztidőszakból
41 ezer fizetési, és több mint 4 ezer hűségpont tranzakciót hajtottak végre az elmúlt időszakban azok, akik részt vettek a tesztelési programban. Összesen pedig 120 millió forintot költöttek el a MobilTárca alkalmazással: Magyarországon kívül további 20 országban fizettek vele.
Egyre több kisbolt is csatlakozik a programba, jelenleg összesen 18 ezer olyan hely van hazánkban, ahol megvalósulhat az érintésmentes fizetés, ezáltal pedig a MobilTárca használata.
A BellResearch felmérést is készített a tesztidőszak alatt, mely szerint a többség (86%) a tesztidőszak után is használná a megoldást, és szintén ilyen magas (87%) azoknak az aránya, akiknél a jövőben szerepet játszik majd a mobiltelefon vásárlásnál az, hogy NFC-képes legyen a készülék.
Az egyes kártyákhoz kiegészítő funkciók is tartoznak, melyek szintén nagy sikert arattak a felhasználók körében. Ilyen például az egyenleglekérdezés, tranzakciótörténet. Ezeken felül azonban további igények is akadnak. A használók szívesen fogadnának például helyhez kötött promóciókat, illetve személyre szabott ajánlatokat is.
A tesztidőszak alatt a felhasználók számára az OTP MasterCard Mobil PayPass betéti bankkártya, a SuperShop NFC hűségkártya, az All You Can Move NFC Sportpass, valamint a Jegy.hu-n vásárolt jegyek NFC-s változata volt elérhető a MobilTárcában. A tesztelésbe bevont vállalati dolgozók céges belépőkártyáikat is a mobilba költöztethették, valamint szolnoki tesztelők az NFC-s városkártyának köszönhetően a MobilTárca segítségével vehették igénybe a tömegközlekedési eszközöket. |
Kép: richpoi.com
Kapcsolódó cikkek
- Stabil az elektronikus anyakönyvi nyilvántartás
- Gazdaságos, flash-alapú tömbökkel bővíti storage kínálatát a Dell
- Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
- A SUSE megoldásai elérhetők a SAP HANA platformon
- A Tatra banka is használja a hangalapú biometrikus technológiát
- Ma indul az egységes mobilparkolás
- BlackBerry Blend – ahol a platformok találkoznak [Videó]
- Lebegő igazolványkép az okmányhamisítók ellen
- Egységes lesz a mobilparkolási rendszer
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.