Csökkenő tendenciát mutatnak a táblagép eladások
Az NPD DisplaySearch jelentése szerint lassul a táblagépek eladása. Az elemzőcég adatai alapján csökkenést mutatnak a számok.
Az első negyedéves adatok alapján visszaesett a kereslet a táblagépek iránt. Az év első három hónapjában nem mutatkozott akkora érdeklődés irántuk, mint korábban. Az eddig mindig növekvő számok most a másik irányba kezdenek elmozdulni. A 2012 és 2013 közötti nagy ugrás után most jelentős a visszaesés.
Az NPD szerint a gyengébb eladásokért a megkésett termékbejelentések a felelősek. Az okok között keresendő továbbá még a phabletek és a nagyobb kijelzős okostelefonok térhódítása is, melyek kibelezik a jóval kisebb táblagép piacot.
Számos márka gyenge eladási eredményekkel szolgált az első negyedévet illetően, melyeket főként a késleltetett termékmegjelenéseknek tudnak be. A gyártók továbbá a trendeket követve a jövőben egyre inkább a nagyobb méretek felé veszik majd az irányt, hiszen a phabletek megjelenésével a kisebb méretű tabletek iránti kereslet egyre inkább csökken. Az elemzőcég adatai szerint 2018-ra a 8 és 9 hüvelykes modellek eladásai túlszárnyalják majd a 7-7,9 hüvelykes eszközök iránti keresletet.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Android a táblagép piacon is ráverhet az iOS-re
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Lemosta a pályáról a foci vb a karácsonyt
- Új korszak a televíziózásban
- Bővült a hazai IT-piac
- Már jövőre a táblagépek uralhatják a piacot
- A táblagéppiac számokban
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- 2014 a táblagépek éve lehet
- Sok vállalat szerint a BYOD trend egyre nagyobb veszélyt jelent
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.