3X Virtual: végső búcsú a meghibásodásoktól, az adatvesztéstől?
A közelmúltban osztották ki a Magyar Termék Nagydíjat a Parlamentben. Az elismerést idén olyan cégek kapták, amelyek termékei vagy szolgáltatásai előállításában kiemelt szerepet játszik az innováció, értékesítésükben pedig a munkahelyteremtés és az export. A díjazottak közé került az elmúlt évek egyik legizgalmasabb fejlesztése, a 3X Virtual.
Mi az a 3X Virtual, és miért olyan izgalmas?
A 3X Virtual az Alphasonic Kft. kis- és középvállalkozásoknak szánt informatikai megoldása. Ha röviden kellene bemutatni, azt mondhatnánk, hogy nagyvállalati informatikát valósít meg kisvállalati pénzen, hibák nélkül. A szolgáltatás azt ígéri, hogy felhasználói örökre búcsút mondhatnak a meghibásodásoknak, a felesleges kiadásoknak, az adatvesztésnek, a lefagyásoknak vagy az állandó és a legváratlanabb helyzetekben bekövetkező rendszerösszeomlástól való rettegésnek.
A megoldás kulcsa a manapság olyan népszerű virtualizáció – minden eddigit felülmúló mértékben. Mi is a virtualizáció? Egy keretrendszer vagy módszer a számítógép erőforrásainak felosztására, mint a hardver és szoftver felosztás, az időosztás, a részleges vagy teljes gépi szimuláció.
Mi lett virtualizálva a 3X virtual rendszernél?
Tulajdonképpen minden. Működési elve ugyanaz, mint a felhő alapú rendszereké, azonban annál sokkal több: nemcsak a cégben használt desktopok, de a szerverek és az adattárolók is összesen két távoli szerverre helyeződnek. Ez a két szerver speciális, monitorra erősített eszközökkel (vékonykliensekkel) szolgáltatja az adatokat a dolgozók számára.
Tehát az irodában nincs semmi más, mint a megfelelő mennyiségű monitor, billentyűzet és a vékonykliens. A saját adatait, file-jait pedig bárki bármelyik gépről elérheti, hiszen nincsenek egy-egy gépházhoz kötve. A megosztás csak egy szempillantás kérdése, a bekapcsolásra, betöltésre való várakozás alig néhány másodperc. A hagyományos működéssel ellentétben nem kell a továbbiakban karbantartási költségekkel és a meghibásodó gépházakkal, adatvesztéssel számolni.
Hatalmas könnyebbség a rendszergazdának is
Mivel sokkal kevesebb a meghibásodással fenyegető alkatrész, a rendszergazda is búcsút mondhat a hosszas javítgatásoknak, az állandó probléma-bejelentésnek. Az olyan feladatok pedig, mint egy új nyomtató vagy szkenner beüzemelése a hálózatra, alig tíz perc alatt, szakmai tudás nélkül elvégezhetők.
Ezzel érdemelte ki az Alphasonic Kft. a Magyar Termék Nagydíjat!
Példaértékű, hogy az Alphasonic Kft. az egyetlen, 100%-ban zöld vállalkozás a hazai IT szférában. Terméke, a 3X Virtual is ebbe illeszkedik, de a cég felépítése és üzemelése is úgy van kialakítva, hogy az előállítástól a forgalmazásig minden részfolyamata környezetkímélő módszerrel történjen. A nemzetközi szinten is átütő jelentőségű, mégis 100%-ban hazai fejlesztésről itt található bővebb információ. (Link: http://www.omir.hu/maximalis-adatbiztonsag-egy-hallatlanul-innovativ-technologiaval/)
Kapcsolódó cikkek
- Négy tanács a biztonsági stratégia korszerűsítéséhez
- Az ismerőseink alkalmazásai is ellophatják az adatainkat
- Az alkalmazottak késve jelentik mobileszközeik ellopását
- Ötből egy vállalatnak lopták már el adatait
- Hogyan fenyegetik a biztonsági mentési megoldások a vállalati adatokat?
- Rendőrségi zsaroló program támadja a PC-ket és az Androidot
- Aggasztó méreteket öltött a magánjellegű adatforgalom megfigyelése
- Törölhetőek lesznek személyes adataink a webről
- Digitális erődöket épít az IT piac új szereplője, a Quadron
- Guardian: a brit titkosszolgálat éveken át rögzítette a Yahoo webkamerás képeit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.