Magyar fejlesztés nyit új korszakot a számvitel-technológiában

forrás: Prím Online, 2015. február 23. 12:12

Hazai fejlesztés hozhatja el az áttörést a számvitel-technológia évtizedek óta változatlan piacán. A lehetőség akár harmadával is gyorsítja és biztonságosabbá teszi a könyvelők munkáját. Az európai kitekintésben is újszerű, platformfüggetlen megoldás már egy-két éven belül megváltoztathatja a pénzügyi adminisztrációt.

Alapvető változást hozhat a könyvelők mindennapi munkájában egy hazai innováció. Az SDS Zrt. fejlesztése egyenesen a könyvelő programjába továbbítja a számla képét és adatait, megtakarítva a rögzítési munkát, és visszakereshető módon tárolja is azokat. Ezzel megszűnnek az adatrögzítési hibák, az iratok elkallódása, és a könyvelők túlterhelése a bevallási határidők környékén. A rendszer ráadásul nem igényel külön telepítést, bármely cégnél, bármilyen könyvelőprogramhoz könnyen illeszthető.


A kkv szektorban évtizedek óta bevett gyakorlat, hogy a cég képviselője elviszi a számlákat a könyvelőhöz, vagy a könyvelő gyűjti be azokat, majd egyesével, kézzel rögzíti a programba – ismertette Kornis György, az SDS Zrt. egyik vezetője. Az első gond ezzel a gyakorlattal számlák utaztatása. Időbe és pénzbe kerül maga az út, és nem biztos, hogy minden számla eljut a könyvelőhöz, de az út során is elkeveredhet, a rögzítéskor pedig elütések és más hibák fordulhatnak elő. A másik probléma, hogy a havonta, vagy még ritkábban lekönyvelt számlák egyszerre jelentenek rengeteg munkát a könyvelők számára, a begyűjtött számlák pedig tonnaszám halmozódnak, néha kallódnak egy-egy könyvelőirodában, amit aztán (jellemzően év végén) visszacipelnek az ügyfelükhöz, majd egy adóellenőrzés alkalmával ismét vissza a könyvelőhöz.


A most kifejlesztett, Sdsys (Smart Document System) nevű rendszerrel mindez megszűnik. Az adott cég a beérkező, vagy kiállított számlát beszkenneli és az azonnal megjelenik a könyvelő programjában. A könyvelőnek csak el kell fogadnia az automatikusan rögzített adatokat, amelyek helyességét a számla megjelenő képén ellenőrizheti. Ez még azokkal a könyvelőprogramokkal is működik, amelyek önmagukban nem rendelkeznek dokumentumkezelő, vagy grafikus felülettel. Ahogy a könyvelő lépked a befogadott vagy kiállított számlák között, mindegyiknek látja a tartalmát is. A könyvelőknek semmi új technikát nem kell tanulniuk, a megoldás az eddigi munkájukat teszi még rendezettebbé és gyorsabbá, miközben pontosan dokumentálódik, hogy milyen számlák érkeztek be hozzá, és mikor.


A fejlesztés egyik nagy erénye, hogy semmilyen bevezetési procedúra nem tartozik hozzá. Azoknak a könyvelőknek, akiknek a programjában benne van az sdsys csatolófelület, egyszerűen csak használniuk kell ezt, illetve közölni az ügyfeleikkel, hogy számláikat a továbbiakban ezen keresztül küldjék el számára. Ennek egyetlen előfeltétele, hogy a könyvelési programok készítői a legújabb frissítéseikbe beépítsék az sdsys kompatibilitást.


Becslésünk szerint mintegy két éven belül a hazai könyvelők ügyfelei, tehát a magyar kkv szektor fele az új megoldással „utaztatja” majd számláit, az ehhez szükséges csatolófelület pedig egyfajta „dokumentumközműként” minden könyvelőprogramba bekerül majd. Ezzel együtt célunk – zárta szavait Kornis György – hogy az új lehetőség ne csak Magyarországon, de Európa más országaiban is teret hódítson.
 

Kulcsszavak: könyvelés

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01