3D-nyomtatású alkatrészek az Airbus hajtóművében
Ezen a héten emelkedett először a levegőbe az a következő generációs Airbus A320neo utasszállító gép, amelyet két, 3D-nyomtatású alkatrészeket és új, korszerű anyagokat is tartalmazó LEAP sugárhajtómű emelt a magasba.
A LEAP a GE Aviation történetének eddigi legkeresettebb hajtóműve, melyre az üzletág mostanáig 8900 megrendelést kapott mintegy 115 milliárd dollár összértékben.A LEAP emellett az első olyan hajtómű, amely 19 db 3D-nyomtatású üzemanyag-fúvókát és űrkorszaki, szupererős kerámiákból készült alkatrészeket tartalmaz, melyeknek köszönhetően 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a hajtóművet tervező CFM International (a GE Aviation és a franciaországi Safran (Snecma) 50-50%-os vegyesvállalata) által gyártott hasonló hajtóművek.
„A mai napon a legújabb állomását ünnepelhetjük az Airbus-szal tett nagysikerű utazásunknak, annak az utazásnak, mely csaknem 35 évvel ezelőtt az A320-as program elindításával vette kezdetét” – mondta Jean-Paul Ebanga, a CFM elnök-vezérigazgatója.
Kép: Airbus. Forrás: GE Reports
Kapcsolódó cikkek
- Több ezer látogató kíváncsi a jövő nyomtatási technológiájára az Akváriumban
- Növekszik a magyar 3D nyomtatás piac - újdonságok és nagy nevek a 3D nyomtatás világából
- Szakmai előadások és workshop a háromdimenziós nyomtatásról
- Az isteni részecske nyomában
- Sugárhajtómű 3D nyomtatással
- Az Intel bemutatta új 3D NAND technológiáját
- Először nyomtattak sugárhajtóművet
- Pályázat háromdimenziós nyomtatási technológiával készülő műalkotásokra
- A digitális patológia nyugdíjba küldi a mikroszkópot?
- Az unalmas feladatokat is ellátja az új gyártórobot