Áttörést hozhat az e-számla terjedésében egy hazai fejlesztés
Évente százezreket takaríthatnak meg a hazai kis- és középvállalkozások azzal, hogy többé nincs szükség saját elektronikus aláírásra vagy időbélyegzőre az elektronikus számlák kibocsátásához, ahogy természetesen postaköltségre sem. Egy új hazai fejlesztés a végletekig leegyszerűsítette az e-számlák kibocsátását, így az most már valóban mindenki számára elérhető. Ez a fejlesztés meghozhatja a régóta várt áttörést az elektronikus számlák terjedésében, ami környezetkímélő, korszerű és gazdaságos. Hazánkban még mindig 10 százalék alatt van az e-számlák aránya, miközben például Dániában már kizárólag ilyet használnak.
Tovább nehezítette a helyzetet, hogy az e-aláírás, az időbélyeg, az archiválási díj együtt – szolgáltatótól függően – évente több tízezer forintba kerül. Nem csoda, hogy bár a törvények 2001 óta lehetővé teszik a digitális aláírás használatát és az elektronikus számlakibocsátást, ezek a mai napig nem nagyon terjedtek el hazánkban. A vállalkozások ugyanakkor sokszor készítenek egyszerű PDF formátumú file-t és küldik el vevőiknek elektronikus számlaként. Ez azonban nem elegendő, mert nem teljesíti a fenti feltételeket, így egy adóhatósági ellenőrzés során könnyen bírsághoz vezethet.
Az új hazai fejlesztés mindezt egy huszárvágással megoldotta. Mivel a számla az SDS rendszerében azonnal archiválásra kerül, a számla előállítójának és befogadójának semmilyen további teendője nincs. A mostani fejlesztés nemcsak, hogy megfelel az előírásoknak, de a használata is végtelenül egyszerű. A vállalkozás a számlázóprogramból egyenesen elküldi a számlát a vevőjének, ami közben „átmegy” az SDS rendszerén és – amennyiben regisztrált az új szolgáltatásra – semmi más teendője nincs. Ezért számlánként mindössze 30 forintot fizet, amiben benne van a 10 éves archiválás díja is. Ez elenyésző a digitális aláírás, archiválás, időbélyegző költségeihez képest, a postaköltséggel pedig nem is érdemes összevetni, hiszen egyetlen szabvány levél elküldése is 115 forint.
A befogadónak, ahogy a papír számláknál is, semmilyen költsége nincs. Egy egyszerű regisztráció után elkezdi használni a kliensprogramot, ami az ő számára egy ingyenes e-számla tároló alkalmazásként működik (hiszen ő nem akar küldeni, csak fogadni fog, tehát regisztrál, de nem kell feltöltenie az egyenlegét).
A fentiek miatt mostanra minden akadály elhárulni látszik az e-számla széleskörű elterjedése elől. Európai összevetésben Dániában kizárólag elektronikus számlák vannak forgalomban, de a spanyol, finn, svéd kormányzati szervek is csak elektronikus számlákat fogadnak be. Magyarországon még mindig 10 százalék alatt van a cégek közötti az e-számla forgalom aránya, de minden szereplőnek – beleértve a kormányzatot is – egyértelmű érdeke, hogy ez minél hamarabb növekedjen. A most létrejött megoldás ennek a folyamatnak adhat jelentős lökést.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil készüléken is felmutatható a menetjegy a Volánbuszokon
- Papírszámlából elektronikus adat
- Elektronikusan is kérhetik számláikat az OTP SZÉP kártyások
- Új megoldás segíti az elektronikus számlázás bevezetését
- Papírmentes fuvarozás a NetLockkal
- Számos bizonytalanság az elektronikus számlázás körül
- Számlázz és fizess online!
- KIM: népszerű az online befizetés
- Papírmentesség a Föld napján
- Tippek számlázási költségek csökkentéséhez
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.