QualysmArt: képernyőkön és táblagépeken a művészet
Megnyílt a Qualysoft innovatív művészeti kiállítása
A Qualysoft megnyitotta művészeti kiállítását Bécsben. A rendhagyó tárlaton nem festményeket láthatnak a résztvevők, hanem az egyes alkotásokat táblagépeken és képernyőkön keresztül tekinthették meg.
Bécsben rendezték meg a QualysmArt névre keresztelt kiállítást. A szervezők a digitális világot előtérbe helyezve a modern technológiákkal ötvözik a művészek alkotásait. A különféle alkotásokat idén a „Digitalizmus – Művészet és innováció” mottó jegyében válogatta ki az esemény két kurátora: Ursula Tucka, a Metropolitan Art Club elnöke és dr. Méhes Márton, kulturális menedzser.
Oros Péter, a Qualysoft-csoport vezérigazgatója szerint a QualysmArt koncepció révén sikerült a technológiát a művészettel kombinálni. Úgy véli, hogy a digitális technológiáknak és tartalmaknak a vizuális művészetekben megvalósuló integrációja igen érdekes eszmecserék ihletője.
Az elképzelés alapja, hogy nem csak hagyományos módon lehet bemutatni a műalkotásokat, hanem például digitális eszközökön is megjeleníthetők. Ha a jó minőségű képernyők festményekhez hasonló keretet kapnak, és a falra akasztják őket, azzal a fizikai és a virtuális művészet találkozásának lehetnek tanúi a látogatók. A QualysmArt technológia segítségével a fizikailag hozzáférhetetlenek alkotások is megtekinthetők, melyek akár állapotuk miatt nem állíthatók ki, vagy éppen egy távoli ország kiállításán vendégszerepelnek.
Az egyik kiállított alkotás
A Qualysoft által kifejlesztett, felhőlapú megoldással akár végtelen számú készülék vezérlése egy központi számítógépről kivitelezhető. Az idei QualysmArton az alábbi művészek alkotásait állítják ki, melyek egy éven át tekinthetők meg Bécsben az ENSZ-központhoz közel található Saturn Tower irodaházban előzetes időpont egyeztetés alapján, akár tárlatvezetéssel is: A. Nagy Gábor, Ördög Noémi (Naomi Devil), Zászkalicky Ágnes, M. Pálfy, Beran/Henz, Valentina Wecerka, DAQUE, Christian Foidl, Mario Nubauer.
Kapcsolódó cikkek
- Tablet boom-mal és magyar kiállítókkal rajtol január 8-án a 2013-as CES
- Deloitte Technology Fast 50: még két hétig lehet jelentkezni
- Az Uber technológiát és tehetségeket vásárol a Microsofttól
- Solid 2015 harmadik nap – miért fontos, hogy a kormány átlátszó, digitális, naprakész legyen?
- A világ első 3D nyomtatású irodaháza Dubaiban épül
- Mi a párhuzam Slash és a SLES között?
- A Huawei közreműködésével hozzák létre Brüsszelben a „jövő campusát”
- Ne edd meg a tableted!
- Digitális hasonmás fénykép alapján
- Premiere Szépségipari Konferencia: a megújuló ipar szolgálatában [2. rész]
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.