Akár 15 százalékkal is nőhet a jegyár-bevétel az e-jegyrendszer bevezetésével
A tapasztalatok szerint átlagosan 15 százalékkal nő a tömegközlekedési jegyek értékesítéséből származó árbevétel az elektronikus jegyrendszer bevezetésével a német Scheidt&Bachmann vállalat felmérése szerint.
Hraboczki Márton, a Scheidt & Bachmann Hungary ügyvezető igazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményben rámutatott: az e-ticket rendszer igazságosabb, illetve sok esetben fajlagosan olcsóbb, mert az utazási idővel vagy távval arányosan fizetnek az utazók. A fejlesztések nyomán az eddig használatban lévő menetjegyek egy részét felváltják az időalapon működők, amelyekkel egy adott időkereten belül akárhányszor át lehet szállni, nem kell újabb jegyet érvényesíteni, a rendszer a rövidebb utazásokért kevesebb összeget számít fel - fejtette ki.
Az elektronikus jegyrendszer egyik fontos hozadéka a város hatékonyabb utazásszervezése is, hiszen egy e-jegyrendszer bevezetésével mérhetővé válik, hogy az egyes útvonalakat milyen gyakran és hogyan használják az utasok, vagyis hol érdemes járatsűrítésekre és fejlesztésekre koncentrálnia a közlekedési vállalatnak - olvasható a tájékoztatásban.
Kapcsolódó cikkek
- A jövő intelligens közlekedési hálózatait fejleszti a Xerox
- A Google Maps figyelmeztet majd a vasúti átjárókra
- Itt az első hálózatba kapcsolt buszmegálló
- Intelligens megoldások a hazai közszolgáltatásokban
- Újra indul a Tanulóknak.hu és a Kreszfelfrissítő.hu oktatóprogram
- Újra indul közlekedésbiztonsági oktató program a weben
- Utazás mint hasznos időtöltés
- Információcserével segíti a budapesten közlekedőket a Waze és a BKK
- Teszteltük a BKK Futár alkalmazását
- Másfél millió budapesti ingyen kaphat majd okoskártyát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.