Már működik a Google mesterséges intelligenciája
A Google elismerte, hogy már működik saját mesterséges intelligenciája, a RankBrain. A keresőóriás elmondása alapján az algoritmus már hónapok óta működik, és magyarul is tud.
Az ite.hu számolt be róla, hogy a Google egy teljesen új algoritmust indított útjára. Erről először a Bloomberg számolt be. Az oldal azt is közölte, hogy a keresőóriás már év elején elindította a rainBrain névre keresztelt mesterséges intelligencia algoritmust. Ez elsősorban azoknál a kereséseknél segíti a keresőóriást, amelyeket korábban még senki nem írt be a keresőmezőbe.
A RankBrain a keresőmezőbe beütött szavakat vektorokká alakítja: ezek már számítógépek segítségével feldolgozhatóak. Ezeket használja fel, hogy a korábban nem látott új kifejezésekhez hasonlóakat keressen.
Az algoritmus jelenleg nem tanul folyamatosan, hanem a gépi tanulás lezajlása után annak eredményeit alkalmazzák a kereséseknél, ám a Google szóvivője szerint a jövőben sor kerülhet adatfrissítésekre, és a RankBrain fejlesztésére is. A program a Google elmondása szerint nem csupán angolul tud, hanem többek között magyarul is, hiszen elmondása szerint minden más nyelven működőképes.
A Bloomberg beszámolója alapján Greg Corrado, a cég vezető kutatója elmondta, hogy RankBrain eredményei sokkal jobban a vártnál, és igen nagy meglepetést okozott.
Kép: searchengineland.com
Kapcsolódó cikkek
- A Google növelte a Play áruház maximális árait
- A Google támogatja a digitális újságírást
- Büntetik a nem hitelesített oldalakat a webes óriások
- Wifit sugároz és hívja a kukásautót is az okoskuka
- Feszegeti a határokat, de nem sért szerzői jogot a Google Books
- Egy diák birtokolta rövid ideig a Google.com domaint
- Az androidos eszközök negyedén Lollipop fut
- Hackelők miatt változtatja algoritmusát a Google
- Mesterséges intelligencia szűri a spameket a Google-nál
- Nem linkek alapján rangsorol ezentúl a Google
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.