Ismét kétszámjegyű növekedés a digitális reklámpiacon

forrás: Prím Online, 2015. november 18. 10:23

A harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a hazai digitális reklámpiac bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.

A legnagyobb ütemben most is a mobilpiac erősödött (+62,5%), de a másik két szegmens, a webes és email is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.

A hirdetési szektorok közül a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könykiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok bőven a NORI fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.

 



A hirdetési megoldások közül a mobil display és a videókon történtő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.

A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben az év előző időszakában tapasztaltak a 3. negyedévben is folytatódtak: egyrészt az ügynökségektől származó bevételek gyorsabban növekedtek mint a direkt értékesítés, másrészt bár növekszik a programmatic bevételek nagysága, de robbanásról még nem beszélhetünk.

Nem csak arányukban, de abszolút értékben is visszaszorultak a CT alapon vásárolt hirdetések az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32