Ismét kétszámjegyű növekedés a digitális reklámpiacon
A harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a hazai digitális reklámpiac bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.
A legnagyobb ütemben most is a mobilpiac erősödött (+62,5%), de a másik két szegmens, a webes és email is bővült a tavalyi év azonos időszakához képest.
A hirdetési szektorok közül a közlekedési eszközök, a kereskedelem, a szolgáltatások, a kultúra, szabadidő, szórakozás, a könykiadás, tömegtájékoztatás területén működő vállalatok bőven a NORI fölötti mértékben növelték költéseiket, míg a bankok és biztosítóktól származó bevételek csökkentek 2014 harmadik negyedévéhez képest.
A hirdetési megoldások közül a mobil display és a videókon történtő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.
A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben az év előző időszakában tapasztaltak a 3. negyedévben is folytatódtak: egyrészt az ügynökségektől származó bevételek gyorsabban növekedtek mint a direkt értékesítés, másrészt bár növekszik a programmatic bevételek nagysága, de robbanásról még nem beszélhetünk.
Nem csak arányukban, de abszolút értékben is visszaszorultak a CT alapon vásárolt hirdetések az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.
Kapcsolódó cikkek
- Gazdag program várható a Kutatók a neten virtuális találkozón
- „Sajátos kapcsolatban élünk az ügyfeleinkkel”
- Meghaladta az ötmilliót az angol nyelvű Wikipedia szócikkeinek száma
- Nem veszélyezteti a médiaszolgáltatás sokszínűségét a Viasat megvásárlása
- Európai Bíróság: a híroldalak videóriportjai audiovizuális médiaszolgáltatásnak tekinthetők
- Internetes „civil újságíróként” pozitív változásokat érünk el
- Médiakonferencia: egymástól tanulhatnak a hagyományos és az online médiumok
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- Gyerekbaráttá kell tenni a magyar internetet
- NAV razzia miatt kapcsolták le a népszerű magyar torrent-oldalt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.