A Liberty Global bejelentette első negyedéves üzleti eredményeit
A Liberty Global bejelentette a 2016. március 31-én zárult első üzleti negyedévének pénzügyi és működési eredményeit a Liberty Global Csoportra és a LiLAC Csoportra vonatkozóan.
Erős számokkal zárta a 2016-os üzleti év első negyedévét a Liberty Global plc, a világ vezető nemzetközi kábelkommunikációs vállalatcsoportja. A cég konszolidált működésének legfontosabb mutatói a következők:
- A vállalat RGU-inak (Revenue Generating Unit: jövedelemtermelő szolgáltatási előfizetési egység, azaz előfizetés) száma 2016 első negyedévében megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest, és így elérte a 156 ezret. A sikeresen végrehajtott áremelések a 2016-ra tervezett további növekedés biztosítékai lehetnek.
- A folyamatos hálózatfejlesztéseknek köszönhetően 2016-ban a tervek szerint összesen 1,5 millió új háztartásba jut el a Liberty szélessávú hálózata.
- A vállalat 4,6 milliárd dollár bevételt könyvelt el, ami 3%-os korrigált bázisú növekedést jelent. Chilében 8%, Németországban és Belgiumban pedig 5-5%-os volt a korrigált bázisú növekedés.
- A korrigált bázisú működési cash flow (OCF) az előzetes várakozásoknak megfelelően 3%-os növekedéssel elérte a 2,1 milliárd dollárt.
- A működési bevétel 587 millió dolláros értékkel, 5%-os növekedést ért el az előző év azonos időszakához viszonyítva.
- Elsősorban a kifizetések időzítésének köszönhetően a negatív szabad cash flow (FCF) értéke 85 millió dollár volt, igazolva azokat az előzetes célkitűzéseket, amelyek a 2016-os üzleti évre 2 milliárd dollárt meghaladó FCF értéket irányoznak elő.
- A Liberty Global 286 millió dollár saját tőkét vásárolt vissza 2016 első negyedévében.
Mike Fries, a Liberty Global vezérigazgatója az első negyedéves eredményeket értékelve elmondta: „Saját elvárásainkat is meghaladja az RGU-k számának 150 ezres növekedése, bizonyítva, hogy minden termékünk tekintetében lendületesen tudjuk növelni teljesítményünket. Továbbra is jelentős hangsúlyt fektetünk az innovációra és a hálózatfejlesztésre, hiszen célunk a felhasználói élmény kiterjesztése. 2016-ban az előfizetések számának további növekedésére számítok.”
Kapcsolódó cikkek
- Mindentudó AP a ZyXEL-től
- A Huawei fogyasztói üzletága nyilvánosságra hozta első negyedéves eredményét
- A jövő hálózatai
- A Magyar Telekom 2016. első negyedéves eredményei
- Továbbfejlesztett intézményi és adatközponti hálózati megoldások a Dell jövőálló technológiáival
- A nagykereskedelemben erősít az Invitel
- Hálózati konfigurációs hézagokat derít fel egy új magyar fejlesztés
- Díjnyertes AP üzleti felhasználásra
- 234 pályázat érkezett a legalább 30 Mbps sávszélességű hálózat kiépítésére
- Tovább bővül a Cisco adatközponti portfóliója