Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
Az internet egyre nagyobb hatással van az építőiparra is. Az építőanyag kereskedők 61, a kőműves és burkoló szakemberek 45 százaléka a saját bőrén érzi, hogy online tájékozódnak a lakossági építtetők, főleg a „CSOK-os” megrendelők. Képeket mutatnak, szakmai kérdéseket tesznek fel, néha tudálékosak és sokan használják ki, hogy online lehet olcsóbbat találni.
A Mapei Kft. 2016. augusztusában online felmérést végzett a lakossági építtetők, burkolat kereskedők és szakemberek körében. A felmérés rámutatott, hogy egyre több építtető tájékozódik az interneten megrendelés előtt.
A megkérdezett kereskedők 61 százaléka szerint érezhető, hogy a megrendelők online tájékozódnak a vásárlás előtt. Ez leginkább ott érhető tetten, hogy felkészültebben, konkrét kérdésekkel, kész elképzelésekkel mennek a vevők az üzletbe. Főleg a CSOK-os korosztályt jellemzi a vásárlás előtti online információgyűjtés.
Ezt zokon veszik a szakik
A válaszadó szakemberek 45 százaléka érzi, hogy a vevők előzetesen tájékozódnak az interneten. Egyrészt egyre több megkeresés érkezik az internetről, főleg a Facebookról és szakemberkeresőkből. Másrészt tájékozottabbak a vevők, mint eddig, gyakran az internetről kinyomtatott képek alapján adnak megbízást.
Ugyanakkor vannak, akik az interneten látottak alapján megkérdőjelezik a szakember döntéseit és szakmai kérdésekben akarnak utasításokat adni. Ezt pedig zokon veszik a szakemberek.
A megkérdezett szakemberek nem szeretik ha a megrendelő tudálékos, ha ok nélkül bizalmatlan és alkudozik. Jellemző, hogy a lakossági megrendelők sok mindent akarnak kevés pénzért, az anyagért még csak-csak hajlandók fizetni, de a munkát nem ismerik el. Viszont nem gondolkodnak előre, mindent azonnal szeretnének.
Mindez különösen érdekes szembeállítva azzal, hogy a vevők pont a határidők be nem tartását nem szeretik a mesterekben. Ezen felül a megbízhatatlanságot, az igénytelen munkavégzést és pontatlanságot élik meg negatívumként. Ugyanakkor a vevők 75 százaléka nem talál könnyen szakembert. Ez utóbbi lehet az egyik magyarázata az online szakemberkeresések növekvő számának.
A változás eredménye a fejlődés
A jelenség valójában minden szereplőt új kihívások elé állít – véli Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.
A kereskedőknek szembe kell nézni azzal, hogy egyre gyakoribb, hogy a vevők a kereskedésbe mennek szaktanácsért, megnézni, kézbe venni a terméket, de az interneten veszik meg - olcsóbban. A jelenség megállíthatatlan, ezért a megoldás a kereskedések online értékesítésének elindítása, valamint olyan hozzáadott érték nyújtása, ami versenyképessé teszi a kereskedések ajánlatát a kis webshopokkal szemben.
A szakembereknek együtt kell élniük azzal, hogy a vevők utánanéznek mindennek az interneten, konkrét elképzelésekkel rendelkeznek mind a végeredmény, mind a munkafolyamatok és a felhasznált anyagok terén. Ez nagyobb szakmai felkészültséget, jobb kommunikációt és az eddiginél sokkal nagyobb transzparenciát feltételez a szakemberektől.
A vevőknek meg kell szokni, hogy gyakran versengeniük kell a jó szakemberekért. Aki jó minőséget szeretne kapni és ehhez jó szakembert szeretne találni, annak reális árakkal és határidővel kell számolnia.
Markovich Béla véleménye szerint ezek a változások az építőipari kultúra fejlődéséhez vezetnek, ami minden szereplő érdekéül szolgál.
Kapcsolódó cikkek
- Fogyasztóvédelem: leginkább a ruházati és a műszaki cikkekkel van problémája az interneten vásárlóknak
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Dübörög az online szektor
- A munkavállalók harmada sehova sem utazott nyáron
- A tanévkezdéshez kötődő vásárlási szokásokat vizsgálta a PayPal
- Dinamikusan növekszik az eMAG Marketplace
- PayPal: az online értékesítés növelésének 7 módszere
- Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal
- 1-2 évük van a termék összehasonlító oldalaknak rendszerük átvilágítására
- A férfiak álmodoznak, a nők reálisabban látják esélyeinket
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: