Magyar startupok rajzolják újra a nemzetközi HR szakmát
Tektonikus erejű változások előtt a humánerőforrás-menedzsment területe
Izzasztó kihívásokkal kell megküzdenie a humánerőforrás szakmának itthon és a fejlettebb országokban egyaránt. Párhuzamosan alakul ki egyre több területen munkaerőhiány, formál át teljes iparágakat a digitalizáció és meg kell felelni az egyre nagyobb súllyal jelen lévő Y generáció elvárásainak is. Öt magyar startup viszont a technológia segítségével olyan megoldásokat fejlesztett ki, melyek számos munkaerővel kapcsolatos problémára választ adnak.
Automatizált online videó-állásinterjú, sportversenyek szervezése kollégáknak a weben, netes munkaerő- és szervezeti állapotfelmérés, kompetencia fejlesztés játékos applikációval – ezekkel a megoldásokkal forradalmasítaná a nemzetközi HR szakmát öt magyar startup.
A Workplace Futurists néven együttműködésbe tömörülő innovatív vállalkozások a legújabb technológiákat hívják segítségül a jelen és a jövő humánerőforrás problémáinak megoldására. A startupok többsége már a nemzetközi piacokon is bizonyít.
100 jelöltet interjúztatni egyetlen nap alatt? Lehetséges!
Az Indivizo a kiválasztás folyamatát teszi lényegesen gyorsabbá és egyszerűbbé a hagyományos módszereknél. A cég olyan automatizált online video interjúztató rendszert fejlesztett ki, amely harmadára rövidíti a jelöltek első körös meghallgatásának idejét. Másrészt az élő telefonos interjúztatáshoz képest hatszor-hétszer pontosabbá teszi az előszűrést, hiszen az így kiválasztott jelöltek sokkal motiváltabbak. Az állásra jelentkezők, a neten keresztül tudják megválaszolni az előzetesen összeállított kérdéseket otthonról vagy bárhonnan, ahol és, amikor nekik kényelmes. A cég HR-esei és vezetői a rögzített interjúkat könnyedén tudják a felületen értékelni, anélkül, hogy egyszerre jelen lennének az interjú időpontjában. Ezzel a módszerrel több jelölt kap esélyt, akár 100 jelelentkező interjúztatására is lehetőség van egyetlen nap alatt.
Ádáz ellenség a fluktuáció
A változó piaci környezetben még a korábbiaknál is fontosabb a munkaerő megtartása. Főként annak fényében, hogy az Y generációsok kétharmada jellemzően egy éven belül munkahelyet vált. Éppen ezért egyre fontosabb elvárás a munkaadó részéről a rugalmasság, a jó munkahelyi hangulat, illetve a közösség építés. Ez utóbbiban hoz újítást a Battlejungle, mely egy olyan online közösségi platformot hozott létre, aminek segítségével bárki pofonegyszerűen szervezhet csapatépítést, sport bajnokságot saját kollégáinak. A megoldás tehát a sport eszközén keresztül építi a munkahelyi közösséget.
Azok a munkahelyek tehát a legsikeresebbek a munkaerő megtartásában, ahol nagy energiákat fordítanak az elégedettségre, jó hangulatra, a munkavállalók pszichés jólétére. Ezeknél a cégeknél a fluktuáció és a munkahelyen tapasztalt stressz alacsony. A Selfmapping szintén online megoldást kínál arra, hogy egy cég egyszerűen felmérje munkavállalói milyen mentális, fizikai és pszichés állapotban vannak, illetve azt, hogy milyen kompetenciákkal rendelkeznek. Az eredmények alapján pillanatok alatt akcióterv készíthető, hogy mit, miért es milyen sorrendben érdemes fejleszteni, átalakítani, hogy a szervezet hatékonyabban működjön.
Öt perc alatt tesztelhetjük a cég állapotát
Nemcsak a munkavállalók állapotát fontos mérni, hanem a teljes szervezetét is. Erre fejlesztett ki webes módszert a CX-Ray. Egy öt perc alatt kitölthető, felhőalapú, automatizált teszttel olyan kérdésekre kaphatunk választ, hogy kik a legelkötelezettebb kollégák, milyen hatékony az információáramlás, vagy, hogy néz ki a szervezet valós működése.
A tanulás kulcsa a gyakorlás
Megdöbbentő, de a vállalati tréningekkel megfelelő utókövetés nélkül csak a munkavállalók 15%-ánál érhető el kompetencia fejlesztés. Erre a problémára kínál megoldást a Practify, ami játékalapú online alkalmazással segít abban, hogy a tréningeken megszerzett tudás gyakorlással elmélyülhessen, a módszerrel a tréningek eredményessége 85%-ra tornászható fel.
A Workplace Futurists együttműködés szeptember 28-án, az Internet Hungary konferencián debütál a szakmai nagyközönség előtt, illeszkedve a rendezvény egyik kiemelt témájához, mely a cégvezetés kihívásait vizsgálja a digitalizáció fényében.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében
- A sikerstartupok nem nyaralnak
- Legyen Budapest Európa startup központja!
- Startup versenyt hirdetett az Internet Hungary
- Magyar startup siker: dübörög a netes takarítás közvetítés
- Feltörekvő magyar startupok lépnek a kivonuló Uber helyébe
- Forradalmi megoldások a kickoff verseny magyar elődöntősei között
- Neatly: közel 50 millió forintos befektetést kapott az online ruhatisztítás-közvetítő startup
- Idén is újdonság várható a Design Terminál mentorprogramjában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.