Milliárdos befektetéssel erősít az SAP
Kétmilliárd eurót fektet a dolgok internetéhez (Internet of Things- IoT) kapcsolódó fejlesztésekbe az SAP. Az üzleti szoftvergyártó nemcsak új innovációk kifejlesztésével, felvásárlásokkal, hanem fokozott értékesítési, és marketing tevékenységgel erősíti jelenlétét az IoT világpiacon, amelynek nagyságát négy éven belül kétszázötven milliárd eurósra becsüli.
2020-ra több mint ötvenmilliárd eszköz lesz hálózatba kötve, mely új lehetőségeket jelent nemcsak a gazdaság, hanem a társadalom számára is. A vállalat ezért az üzleti és a kormányzati szektor számára egyaránt olyan megoldásokat kíván adni, amelyekkel kihasználhatóak a szenzorok, okos eszközök, gyors adatelemzés adta előnyök.
Eurómilliók megtakarítása megelőző karbantartással
Az IoT használatát jól illusztrálja az olasz állami vasút, a Trenitalia példája. A több tízezer szerelvénnyel rendelkező vasúttársaság a berendezéseit, járműveit látta el szenzorokkal, és az innen származó adattömeget elemzi a valós idejűséget kínáló SAP HANA technológiával. Így válik lehetővé többek közt a megelőző karbantartás, azaz az előtt tudják javítani az adott darabot, hogy az zavart okozna a szolgáltatásban, a menetrendben. A naponta kétmillió utast szállító társaság becslése szerint ez az innováció éves szinten körülbelül 100 millió eurónyi megtakarítást jelent számukra.
Új IoT szoftverek a piacon, mesterséges intelligenciával
A szoftvergyártó új megoldásokat is piacra dobott az IoT-val elindulni kívánó cégek számára. Az alapcsomag a gyártói és üzleti rendszerek összekötését ígéri, míg az „accelerator” csomag többek közt fejlett analitikai, automatizációs képességeket tartalmaz.
Az SAP további megoldáscsomagok kiadásán is dolgozik, amelyekkel a városok, a mezőgazdaság, az energiaipari szereplők speciális IoT igényeire ad választ. Az új termékvonal a hálózatba kötött eszközök adatainak villámgyors elemzése mellett mesterséges intelligencia funkcionalitással egyaránt fog bírni.
Kapcsolódó cikkek
- Megnyílt a Samsung és az SAP nyílt kutatási központja
- AR? VR? Távmunka?
- Egyre élesebb harc a rosszindulatú programok ellen
- A jövő okosépületei már ma is megépíthetők
- Hogyan változtatja meg a Big Data és az IoT a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket?
- Karrier lehetőséget kínáló programozói verseny indul
- Tovább turbózza sportanalitikai megoldását a német válogatott
- A korszerű gyártóknak és szolgáltatóknak már csak múlt az állásidő
- A Schneider Electric támogatja az otthoni IoT-megoldások elterjesztését
- Még fejlettebb elemzések a Dell Statistica szoftver legújabb kiadásával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.