A jövő már a budapesti sarkon parkol
Milyen technikai megoldásokat használ az első perc alapú elszámolású közösségi autó megosztó szolgáltatása?
Alig egy hete indult el Budapesten az a hazai startup amelyik 45 elektromos autót bocsát azok rendelkezésre, akik reális alternatívát keresnek a nehézkes belvárosi tömegközlekedésre vagy nem akarnak drága pénzen saját gépjárművet fenntartani – ráadásul mindezt technikailag feljett, trendi, fiatalos és környezettudatos módon. Hogyan van „összerakva” egy GreenGo autó? Mi az a hat legfontosabb technikai megoldás a szolgáltatás mögött, ami a precíz és pontos kiszolgálást segíti?
Az Uber eltűnésével és a Bubi népszerűségének növekedésével alapjaiban változott meg az elmúlt években a Budapesti közösségi közlekedés szerkezete. Mától pedig egy újabb lehetőség áll azok rendelkezésére, akik valamilyen okból nem tudnak vagy akarnak saját gépjárművet fenntartani, ódzkodnak a tömegközlekedéstől vagy csak olyan ügyet kell intézniük (hétvégi bevásárlás, üzleti tárgyalás, gyerekek szállítása), amihez kényelmes, egyszerű, mobiltelefonról kezelhető közlekedési megoldást keresnek.
Milyen előnyei vannak a GreenGónak? Nincs parkolási díj. Nincs gépjármű fenntartási költség. Nincs biztosítási díj, menetrend, tankolás vagy súlyadó. De autómosatás se. Ráadásul környezetkímélő, halk és nagyon menő.
A GreenGo egy mobilapplikáció/weboldal segítségével működő car-sharing szolgáltatás, ami elsősorban az applikáció által jelzett területen belül (nagyságrendileg: Árpád-híd – Hősök tere – Baross utca – Rákóczi híd – Bocskai út – Alkotás út – Óbuda által határolt kerületekben) érhető el. A felhasználók az elektromos autóikat az okos telefonjaikon keresztül foglalhatják le. Használat után a rendszer a percalapon felszámolt díjjal automatikusan megterheli a felhasználó bankkártyáját.
A GreenGo szolgáltatást üzemeltető startup vezetői két dolgot tartottak szem előtt a vállalkozásuk beindítása előtt: Az első, hogy az mindenképpen legyen „zöld”, azaz a lehető legkörnyezettudatosabb, ezért elektromos autókat választottak, amelyek a lehető legkisebb mértékben terhelik a főváros szennyezett levegőjét. A másik szempont az volt, hogy elérhető és gazdaságos„ cuttingedge” megoldások épüljenek be a szolgáltatásba.
Az elektromos Volkswagen Up! gépkocsik vezérlését és megfigyelését a startup a Jármű Kontroll Magyarországgal közösen fejlesztette, annak flottakövetésre és vagyonvédelemre használt eszközeit továbbfejlesztve. A GreenGo autókban számos izgalmas technikai megoldás is megtalálható, amelyek közül a legfontosabbak:
- CAN bus olvasó: A vállalkozás működtetői ezzel figyelik az autó legfontosabb paramétereit: sebességét, a váltó és gázpedál állását, az akkumulátorok feszültségszintjét, a biztonsági övek bekapcsolását.
- Ultrahangos belső térfigyelő: Ez a vagyonvédelem része, jelzi, ha betörik az ablak vagy illetéktelenül jut be valaki a járműbe.
- Proximity olvasó: Ez érzékeli a gépjármű kulcsát.
- Gyújtásblokkolás PIN-es feloldással: Ez teszi lehetővé, hogy csak és kizárólag az ellenőrzött bérlő PIN kódja működjön az autóban, titkosítottan és kizárólag a bérlés ideje alatt (utána azonnal törlődik).
- OBU (OnBoard Unit): Ez a fenti perfiériák és érzékelők vezérlője, ami az összes adatot begyűjti, értelmezi, és kommunikál a szerverrel titkosított csatornán.
- GSM modem + Vodafone M2M SIM kártya: Ez a gépkocsi „lelke”, ez továbbítja mobilneten a fenti eszközök által gyűjtött adatokat a Vodafone hálózatán keresztül. Ez felel azért is, hogy az adatok rendben megérkezzenek a startup redundáns architektúrába szervezett szervereire, ahol feldolgozzák és tárolják az adatokat, és amelyek alapján elkészítik és elindítják a számlázási folyamatot a virtualizált bankkártyákról.
Kapcsolódó cikkek
- Töretlen a rozé karórák népszerűsége
- Vodafone utazó klinikák segítik a HIV visszaszorítását Lesothóban
- Okostelefon applikáció a tudatos vásárlásért
- Magyar cég Bluetooth-os garázsnyitója elsőként nyerheti el az Apple tanúsítványát
- Egy hónap alatt népszerű lett a Taxify Budapesten
- Nagy megrendelők tömeges kiszolgálására készül a mobiltelefonos távnyitásra szakosodott magyar NOLD Technologies
- Az álláspiacot készül felforgatni egy új magyar alkalmazás
- Több, mint 30 ezren töltötték le két hónap alatt az Erste MobilBank applikációját
- Egy mobil app, ami megoldja, hogy ne kelljen könyörögnöd a barátaidnak a közös fotókért
- Jön a MinDig VR App
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.