A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd jüan éves bevételre számít 2016-ra

Tablet kiszállításai 90 százalékkal, okostelefon kiszállításai 29 százalékkal növekedtek tavaly

forrás: Prím Online, 2017. január 10. 11:16

A Huawei fogyasztói üzletága ismertette a 2016-os pénzügyi eredményeivel kapcsolatos várakozásait, amely szerint az üzletág 178 milliárd kínai jüan bevételre számít. Ez az előző évhez képest 42 százalékkal nagyobb bevételt jelent, ezzel a vállalat az egymást követő ötödik évben folytatja a növekedést.

Jelentős pozíciónyerés márkaismertség, piaci részesedés terén

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója elmondta, hogy az IPSOS piackutató cég szerint a vállalat márkaismertsége jelentősen növekedett világszerte és az anyaországon túl is: Kínán kívül 76 százalékról 81 százalékra emelkedett. Továbbá 66,7 százalékkal növekedett azoknak az anyaországon kívüli felhasználóknak a száma is, akik fontolgatják a vállalat készülékeinek megvásárlását, márka preferenciájuk pedig 100 százalékkal emelkedett.  

 

A GfK piackutató 2016 októberében publikált adatai szerint pedig a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális okostelefon piacon, emellett a vállalat fogyasztói üzletága jelentős áttörést ért el tavaly Európában a prémium kategóriában, a P9 és a P9 Plus telefonok eladásainak köszönhetően. A GfK adatai szerint a Huawei 33 országban több mint 15 százalékos, 18 országban pedig több mint 20 százalékos piaci részesedéssel bír, míg Észak-kelet- és Nyugat-Európában a Huawei piaci részesedése meghaladja a 15, illetve a 10 százalékot. 

 

 

Dinamikus növekedés az okostelefon és tablet szállításoknál

2016-ban a Huawei több mint 139 millió okostelefont szállított ki. Ez 29 százalékos növekedést takar 2015-höz képest, amely jelentősen nagyobb, mint a globális okostelefon piac 0,6 százalékos növekedése az IDC adatai alapján.


„A nehéz piaci körülmények ellenére a Huawei fogyasztói üzletága továbbra is az iparágban kiemelkedő tempóban növekszik. Ez egyrészt a felhasználókat előtérbe helyező és innováció-központú szemléletünknek köszönhető, másrészt pedig elköteleződésünknek aziránt, hogy egy prémium márkát építsünk fel. 2017-ben tovább erősítjük majd kutatás-fejlesztési tevékenységünket, ellátói láncunkat, értékesítési csatornáinkat, szolgáltatásainkat és minden olyan területet, amely hatékonyságunk további növelését és kapacitásainkat fejleszti” – mondta el Richard Yu.

 

A legsikeresebb modell a kiváló teljesítményű, a német optikai céggel, a Leicával közösen tervezett dual kamerával felszerelt P9 okostelefon. Ebből és a P9 Plusból a vállalat több mint 10 milliót darabot adott el a tavalyi évben. A Huawei legújabb prémium okostelefonja, a Mate 9 sorozat is nagy siker: piacra dobásának első két hónapjában eladásai 50 százalékkal meghaladták elődje, a Mate 8 eladásait. A Huawei Kínán kívüli okostelefon szállításai nagyjából az anyaországi szállításokkal megegyező mértéket mutattak, a teljes kiszállítások 36 százalékát közép- és felsőkategóriás telefonok tették ki. 

 

A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére a vállalat tablet kiszállításai is jelentősen növekedtek 2016-ban: összesen több mint 10 millió darabot szállított le a Huawei ezekből a készülékekből, ami 90 százalékos növekedés az előző évi értékhez képest.

 

Az innováció elkötelezettje: összesen több mint 38 milliárd dollár kutatás-fejlesztésre az elmúlt tíz évben

A Huawei kiemelkedő gazdasági teljesítménye az innovációra és kutatás-fejlesztésre fordított hatalmas beruházásainak is tulajdonítható: a vállalat 16 kutatólaboratóriumot hozott létre világszerte, többek között Kínában, Németországban, Svédországban, Oroszországban és Indiában is. A Huawei valamennyi – fogyasztói, távközlési szolgáltatói és vállalati IKT - üzletágát érintően az elmúlt tíz évben összesen több mint 38 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen

Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el. 

2024. május 13. 17:40

K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon

A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re. 

2024. május 13. 14:31

Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is

Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.

2024. május 13. 11:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36