Kereskedelmi forgalomba hozható a Samsung 5G RFIC
A Samsung bejelentése utat nyit az 5G technológia 2018 év eleji forgalomba bocsátása felé
A Samsung Electronics 5G rádiófrekvenciás integrált áramköre (RFIC) alkalmas a kereskedelmi forgalomba hozatalra. A bejelentés kulcsfontosságú a következő generációs bázisállomások és egyéb rádiófrekvenciákon üzemelő eszközök gyártásához és forgalmazásához.
„A Samsungnál évek óta keményen dolgozunk a legkülönbözőbb, 5G RFIC-hez kapcsolódó alap technológiákon” – mondta Paul Kyungwhoon Cheun, a Samsung Electronics Újgenerációs üzleti kommunikációs megoldások üzletágának vezetője és ügyvezető alelnöke. – „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy végre minden apró részlet a helyére került, és elértük ezt a fontos mérföldkövet az 5G bevezetéséhez vezető úton. Ez jelentősen hozzájárul majd az összekapcsolhatóság küszöbön álló forradalmához.”
A Samsung a Koreai Kommunikációs és Információtudományi Intézetben egy, az 5G mobiltechnológiákkal foglalkozó workshopon tette a bejelentést. A gyártó kitért az új chip erősségeire, valamint a fejlesztési folyamat részleteire, és ismertette elképzeléseit arról, hogy milyen jelentőséggel bír majd az új fejlesztés a kereskedelmi 5G termékek piacán.
Az RFIC célja, hogy fokozza az 5G-képes eszközök teljesítményét. A fejlesztéskor fontos szempont volt, hogy a Samsung költségkímélő, ugyanakkor hatékony és kompakt megoldást találjon. Ahhoz, hogy az 5G által kínált lehetőségek megvalósuljanak, az összes ilyen kritériumnak teljesülnie kellett.
Az RFIC technológia egyik pillére a Samsung által múlt júliusban bejelentett, nagy hatásfokú és jelentős teljesítménynyereséget eredményező áramerősítő. Ez lehetővé teszi, hogy a chip kiterjesztett lefedettséget biztosítson a milliméteres hullámspektrumú (mmWave) sávban, így küszöbölve ki a magas frekvenciájú spektrum által okozott nehézségeket. Emellett, az RFIC átviteli és jelvevő képessége is jelentősen javult.
Az RFIC a működési sávjában képes csökkenteni a fáziszajt, amely tisztább rádiójelet eredményez még zajos környezetben is, ahol a jelminőség-romlás egyébként megzavarná a nagy sebességű kommunikációt. A chipet 16 alacsony jelveszteséggel működő antenna egészíti ki, amely tovább javítja az általános hatékonyságot és teljesítményt.
A Samsung jelenlegi RFIC technológiája a 28 GHz hullámspektrumú (mmWave) sávban való használatra alkalmas, amely nagyon hamar a korai 5G telepítések elsődleges célpontjává vált az amerikai, a koreai és a japán piacon. A Samsung a chip véglegesítésére irányuló fejlesztéseivel nagyban előmozdítja az 5G-képes termékek kereskedelmi forgalomba hozatalát, az első RFIC technológiával felszerelt megoldásokat várhatóan a jövő év elején jelentik majd be.
A Samsung a 2017 február 27. és március 2. között megrendezett Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress. MWC) további fontos bejelentésekre készül.
Kapcsolódó cikkek
- iF Formatervezés-díjat nyert a Samsung C40 nyomtató családja
- Samsung: a vállalkozásoknak három évük van alkalmazkodni a nyitott gazdasághoz
- Az új Samsung QLED TV a világ első „100 százalékos színtérfogat” minősítést elnyerő televíziója
- Bemutatták a Samsung új QLED Signage kijelzőit
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- Mindent a QLED-ről
- Magyar innováció segíthet a színtévesztőknek
- Samsung SMART School: három éve a hazai digitális oktatás szolgálatában
- A Samsung nyilvánosságra hozta a Galaxy Note7 telefonok túlhevülésének okát
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.