A Deutsche Telekom egész Európára kiterjeszti a NarrowBand-IoT hálózatát
A Deutsche Telekom folytatja az új, standardizált és költséghatékony NarrowBand-IoT (NB-IoT) technológia bevezetését és kereskedelmi célú kiterjesztését egész Európában.
A Deutsche Telekom NB-IoT kereskedelmi indulása 2017 második negyedévében várható Németországban, ugyanakkor a smart mérés, smart parkolás és eszközkövetés területén már számos pilot van folyamatban a vállalat nagy ügyfeleivel. Hollandiában 2017-ben befejeződhet az NB-IoT hálózat országos bevezetése számos ügyféllel, ideértve a beltéri klíma specialista Itho Daalderop vállalatot, a vasúti karbantartás-szakértő Dual Inventive-ot, valamint az érzékelőgyártó Smartsensors céget. További európai piacokon, beleértve Ausztria, Horvátország, Görögország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia piacait, a Deutsche Telekom a már meglévő NB-IoT lefedettséget tervezi bővíteni 2017-ben.
„Az NB-IoT megoldást Európa-szerte elsőként bevezető vállalatként büszkék vagyunk arra, hogy további bizonyítékát adjuk a Deutsche Telekom technológiai vezető szerepének” - mondta Claudia Nemat, a Deutsche Telekom Igazgatóságának Európáért és a technológiai területért felelős tagja. „A 900MHz és a 800MHz frekvencia felhasználásával folytatjuk az egész Európára kiterjedő bázisállomás fejlesztési folyamatot az NB-IoT támogatására. A technológia elérte a megígért 20dB növekedést lefedettség tekintetében, és biztosak vagyunk abban, hogy ügyfeleink gyorsan kiaknázzák az NB-IoT által nyújtott előnyöket, így az innováció élvonalában maradnak.”
A Deutsche Telekom széleskörű európai kiterjesztése mindössze négy hónappal azután történt, hogy a vállalat 2016 októberében Bonnban bemutatta a világ első működő NB-IoT end-to-end rendszerét, és smart parkolás alkalmazását. A technológia kulcsfontosságú előnyei az alacsony költség, jó épületeken belüli lefedettség (20 dB-lel jobb, mint a GSM), rendkívüli akkumulátor üzemidő (az NB-IoT tipikus használati jellemzői közé tartozik az akár 10 éves üzemidő két AA akkumulátorral), a licensz alá tartozó spektrum használata, továbbá a 3GPP által jóváhagyott standardizáció, amely megfelelő alapokat biztosít az LTE alapú biztonsági szolgáltatások nyújtásához. A fenti tulajdonságok lehetővé teszik az Internet of Things (IoT) alkalmazások széles körű használatát, és alapot teremtenek számos új üzleti modell kialakításához, mindezt egy nagyon biztonságos működési környezetben.
ista: Az első NB-IoT kereskedelmi célú smart épület megoldás
A Deutsche Telekom aktívan segíti az új üzleti modellek kutatását, továbbá a működő megoldások új technológia segítségével történő bevezetését. A Deutsche Telekom egyik szorosan együttműködő NB-IoT partnere az ista. A németországi energiaszolgáltató jelenleg több mint 15 millió összekapcsolt eszközt üzemeltet Európa-szerte társasházakban. Ezen eszközök főként elemről működő hő- és vízfogyasztást mérő digitális mérőeszközök, valamint intelligens füstriasztók. A Deutsche Telekom NB-IoT hálózatán az ista kezdetben az intelligens rögzítésre, vizualizációra, és az energiafogyasztás számlázására összpontosít.
„A lakóépület szektorban egyértelmű trendet látunk kibontakozni a smart épületek terén” - mondta Jochen Schein, az ista vezérigazgató-helyettese. „A tulajdonosok és főbérlők részéről tapasztalható igény a hálózatba kötött digitális eszközök tekintetében egyértelműen növekszik. Az ista portfóliója jelenleg körülbelül havi 400 000 ilyen eszközzel bővül.”
Az NB-IoT Prototyping Hub smart innovációkkal lép piacra
A Prototyping Hub segítségével a Deutsche Telekom tovább fejleszti az NB-IoT ökoszisztémát. A program célja a piaci bevezetés felgyorsítása oly módon, hogy közelebb hozza a meglévő és potenciális ügyfeleket a területre specializált IoT fejlesztők segítségével. A fejlesztők felhasználhatják a Deutsche Telekom már működő NB-IoT bázisállomásait, illetve a berlini és krakkói laborokban tesztelhetik az új alkalmazásokat és érzékelőket, amelyekhez dedikált szoftver eszközkészlet nyújt további támogatást. A kezdeményezés 2016-ben indult, és azóta több mint 100 fejlesztő csatlakozott a programhoz, akik mindegyike úttörő megoldásokat épít az új technológia köré.
Az egyik ilyen példa: az innovatív méhkaptár megfigyelési megoldás - Bee & Mee (beeand.me) - amely célja, hogy segítse a méhészeket a méhészet régóta fennálló kihívásainak leküzdésében. Az okos monitoring rendszer mikroprocesszoros egysége folyamatosan méri a méhészettel, méhtartással kapcsolatos legfontosabb paramétereket. A fentieken túl a méheket figyelő „babaőrökből” gyűjtött adatok adatbányászati módszerrel történő feldolgozása létfontosságú tudományos adatokat is biztosít, továbbá egy előrejelző-elemző eszköz fejlesztéséhez is hozzásegíti a méhészeket.
A további kiemelkedő Deutsche Telekom NB-IoT Prototyping Hub tagok közé tartozik az Ayyeka (ayyeka.com), amely okos infrastruktúra és környezetgazdálkodási hálózatokat pl. smart vízgazdálkodás menedzsment megoldásokat fejlesztő startup; az EcoMobile (ecomobile.hr), amely horvátországi hulladékgazdálkodással foglalkozó társaság, és távoli hulladék tartályok telítettségi szintjét méri, illetve elektronikus hulladéktartály-azonosítást végez; úgymint a Flashnet, amely távoli utcai világítás megoldással (inteliLIGHT; www.intelilight.eu) jelentkezett, ezzel biztosítva, hogy a megfelelő mennyiségű fény ott és akkor álljon rendelkezésre, ahol leginkább szükséges.
Kapcsolódó cikkek
- A mobilkommunikáció jövője
- Indul a NauBit SmartBoat szolgáltatása a balatoni hajósok számára
- Mi az Internet of Things, és miért lesz nekem jobb tőle?
- Az Ericsson demonstrálta az első végpontok közötti 5G hálózatot
- Megérkezett a Rockwell Automation Analytics Cloud megoldása OEM-ek részére
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- Az Ericsson, a Qualcomm és a NETGEAR elindítottA a Telstra első kereskedelmi gigabites LTE-hálózatát 150 Mbps feltöltési sebességgel
- A Telekom történelme során a legmagasabb márkaértéket érte el Európában
- Fókuszban a rugalmas és hibátlan mobilcsatlakozás
- Új prémium switch sorozat a Zyxel-től
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.