Weboldal indult a férfi-női bérkülönbség csökkentéséért
Ugyanazzal a munkával ma Magyarországon egy nő átlagosan 13,2%-kal kevesebbet keres, mint egy férfi*. Ezen aligha változtathatunk addig, míg a fizetések tabunak számítanak. A Fairfizu.hu oldal e tabu megtörését segíti: első lépésként mindenkinek lehetőséget ad rá, hogy kiszámolja, mennyivel keresne többet vagy kevesebbet a másik nem tagjaként.
Sokan hajlamosak elfogadni, hogy Magyarországon a fizetések nem csupán azt tükrözik, ki hogyan teljesít – hanem például attól is, hogy a munkavállaló nő-e vagy férfi.
Amíg a fizetés kérdésköre tabu, nehéz szembeszállni e diszkriminációval: a MagNet Bank által életre hívott FairFizu.hu ezért azt tűzte ki céljául, hogy az egyes emberek egyéni érintettségének megmutatásával indítsa be a témával kapcsolatos társadalmi párbeszédet.
A Bank abban bízik, hogy ha a nők tudatára ébrednek, hogy egy adott pozíció milyen átlagfizetéssel jár, tudatosabban és magabiztosabban készülnek majd az állásinterjúkra, könnyebben vállalják fel munkaadóik felé, ha bérkorrekciót kérnek, és – nem utolsó sorban – idővel a munkaadók hozzáállása is megváltozik majd.
Az oldal azonban nem csak nőknek szól: a Bank hisz benne, hogy egy átláthatóbb társadalom mindannyiunk közös érdeke. „Fair munkakörnyezetben mindenki biztos lehet benne, hogy érdemes maximális erőbedobással dolgoznia, hiszen a fizetése ezen múlik – ezért is gondoljuk, hogy ez a téma mindannyiunk közös ügye.” – fogalmazott Molnár Csaba, a MagNet Bank közösségfejlesztési igazgatója.
„A MagNet Bank nem tesz különbséget nemek közt a fizetésekben sem.” ¬– tette hozzá. „Ezért is tudtuk nyugodt szívvel feltölteni az adatbázisba teljes bértáblánkat… Reméljük, hamarosan más vállalatok is követik példánkat. Bízunk benne, hogy kampányunk hatására mind több hazai vállalkozás válik elkötelezetté a nők korrekt anyagi elismerése iránt.”
A fairfizu.hu oldalon működő kalkulátor használata teljesen anonim, ugyanakkor a Bank bízik abban, hogy sokan megosztják majd saját, konkrét összeget nem említő eredményüket ismerőseikkel – azaz azt, hogy az ő fizetésük átlagosan hány százalékkal lenne több vagy kevesebb az ellentétes nem tagjaként.
*Forrás: KSH, Nők és férfiak Magyarországon, 2015 – http://www.ksh.hu/apps/shop.kiadvany?p_kiadvany_id=499237v
Kapcsolódó cikkek
- Már több mint 200 hazai étterembe foglalhatunk asztalt a neten is
- Kisebb forgalmat és kevesebb vevőt hozhat a vállalkozásoknak a Chrome és a Firefox újítása
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon?
- A MagNet Banké a legjobb banki mobil applikáció 2016-ban
- Karanténba zárja jövőre a nem biztonságos oldalakat a Google
- Szakmai fórum extrákkal
- A Virgo fejlesztette az Extreme Digital új webáruházát
- Díjmentesen készíti el kisvállalkozások weboldalát a Telekom
- Kolivri: elindult az első magyar Virtuális Valóság (VR) videó és fotómegosztó oldal
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.