Startupoknak indít mentorprogramot a Nestlé
A Nestlé és a The Connect East Inkubátor együttműködésében az elmúlt héten lezajlott a HackYourCompany elnevezésű innovációs rendezvény sorozat, ahol a legjobb hazai ötletek és startupok mérték össze tehetségüket. A győztesek mostantól egy olyan komplex mentorprogramban vesznek részt, amely segíti a nemzetközi nagyvállalat és az innovatív ötletek összekapcsolódását.
Egyre gyakrabban vetődik fel, hogy a nagyvállalatok innovációjába fiatal vállalkozók ötleteit, startup megoldásokat lenne érdemes beemelni. Ahhoz azonban, hogy egy startup egy nagyvállalathoz bejusson, mindkét oldal részéről hatalmas bizalomra és nyitottságra van szükség. Ezt a folyamatot gyorsíthatja meg a Nestlé és a The Connect East Incubator közös rendezvénye a HackYourCompany, ahol nem csak tehetséges egyetemistákat vártak, hanem a már működő projektek, startupok is bekerülhettek a legjobbak közé. A jelentkezők a vállalati működés újragondolásával, cégeknek tervezett megoldásaikkal pályázhattak a májusi rendezvényeken.
A startup kategóriában, kidolgozott ötletekkel versengő projektek a Future Work Fesztiválon – az Akváriumban – egy demo day keretében, számos nagyvállalati szakember előtt prezentálhattak. Az új ötletekkel rendelkező fiatalok pedig a hétvégén, egy kétnapos ötletversenyen – a Mosaikban – mutatták be tehetségüket. A HackYourCompany eseményei iránti érdeklődést mutatta az is, hogy mindkét helyszínen teltházzal futottak le a versenyek, és a Nestlé szakértőiből álló zsűri összesen mintegy 30 projektet hallgatott meg. A startupok közül négyet, míg az ötletek közül hármat láttak kiemelkedőnek a szervezők és a nagyvállalati szakemberek.
A nyertesek a legkülönbözőbb problémákra kínálnak megoldást. A demo day-en Startup kategóriában a győztes Talk-a-Bot egy intelligens chat robotot fejleszt, a második helyezett HeatVentors egy hőtárolási megoldással érkezett, míg a harmadik díjazott a Zyntern, a cégeket és a gyakornokokat kapcsolja össze. Különdíjat kapott a BookR Kids csapata, amely az interaktív könyvkiadás témakörében tevékenykedik.
Az ötletek versenyén a Nestlé Joy az augmented reality marketing lehetőségeit gondolta újra ezzel lett első, a második helyre befutó Spynbio bionyomtatással kísérletezik, míg a harmadik díjazott projekt, a Viszed egy közösségi futárszolgálat terveit vázolta fel. A versenysorozat összdíjazása 3,5 millió forint volt.
„Ennek az együttműködésnek abban látom a legnagyobb üzleti értékét, hogy lehetőséget teremt az innováció és a tehetségmenedzsment összekapcsolására, és egyben ötvözi a nagyvállalati tudást a start-up gondolkodással és kreatív megközelítéssel” – hangsúlyozva Verő Barbara, a Nestlé HR vezetője.
A Nestlé tervei szerint a győztesek nemcsak a kiosztott díjakkal és a közös munka tapasztalataival gazdagodnak. Egy gondosan tervezett, több hónapos mentorprogram segítségével lehetőségük nyílik bekapcsolódni a vállalat mindennapi munkájába, és akár együttműködést is kialakíthatnak a céggel a közös munka során.
Az implementációs mentor program lebonyolításában a Nestlé a Barta Consulting tanácsadó mellett a The Connect East Incubator szakembereire és a saját belső mérnökeire támaszkodik, remélve hogy a most kiválasztott tehetségek projektjei hamarosan a cég számára hasznos termékekké vagy szolgáltatásokká válnak. A budapesti HackYourCompany egy kísérlet volt, sikere után nem csak egy verseny, hanem a cég tehetségfejlesztésének az egyik csatornája szeretne lenni, amely nemzetközi szinten is segíti a Nestlé stratégiáját, továbbá a saját belső kezdeményezéseit és innovációs csíráit is közel hasonló módszerrel kívánja a jövőben támogatni.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Blastoff startup verseny: itt vannak a shortlistesek!
- Öt tipp a PayPal-től startupoknak
- Ausztriában terjeszkedik a magyar startup
- Április végéig jelentkezhetnek egészségügyi innovátorok az 50 ezer eurós díjazású start-up versenyre
- A Jövő Utcáján debütál a magyar fejlesztésű okosbicikli
- Szafarizz a Codecoolban!
- Tovább bővül a hazai startup-paletta
- Melyik startup nyeri idén a Blastoff 150 ezer eurós fődíját?
- Magyarok a nemzetközi siker kapujában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.