Lehullott a lepel a Studio 1 sikeres magánbefektetőiről
Nyilvános a Studio 1 Preseed Befektetési Zrt. mögött álló hazai magánbefektetők névsora. A startup-stúdió Oszkó Péter, a Power Angels angyalbefektető képviseletében, Véh Balázs, magánbefektető, Freész József vállalkozó, valamint a Drukka és más befektetők összesen csaknem 80 millió forintos befektetésével indult útjára.
Az áprilisi Drukka Progress Bar meetupon bejelentett Studio 1 a Magyarországon is egyre népszerűbb startup-stúdió módszertana alapján építi a startupokat. A modell lényege, hogy egyidejűleg több startupot is építenek az adott iparágon belül, így a termékek létrehozása gyorsabb és költséghatékonyabb és az üzembe helyezést megalapozó know-how is bővül. Az épülő startupok fő tulajdonosa a Studio 1, a jelenlegi és a jövőbeni befektetők is aktívan tervezik nyomon követni a vállalkozások fejlődését.
A Studio 1-hez csatlakozó startupok 5-10 millió forint közötti támogatást, tanácsadást, valamint a Drukka által biztosított informatikai, online-marketing és irodai szolgáltatásokat kapnak. A Studio 1 befektetőinek száma, valamint a 80 millió forintos kezdőösszeg is folyamatosan bővül. A Drukka számításai szerint az elkövetkezendő 1-2 évben mintegy 30-40 új startup fog felépülni a Studio 1 segítségével. Ezek a startupok nem csak az ötletgazdák, hanem olyan tehetséges és elkötelezett emberek számára is hatalmas lehetőség, akik a következő generáció startup-vezetői lesznek. A szintén tavasszal megalapított Drukka Startup Academy erőforrásaival és tudásával őket kívánja segíteni, hogy a leendő CEO-k minden erőjükkel ügyfeleikre és az üzletépítésre tudjanak fókuszálni.
A Studio 1 portfóliójában olyan izgalmas indításra kész startupok találhatók, mint a ContactlessCare applikáció, amelynek segítségével érintés nélkül, biztonságosan lehet figyelni kisgyermekeket és időseket a nap 24 órájában, vagy a mesterséges intelligencia alapú chatbot fejlesztés, amely nem csupán írásban, de élőszóban is átveszi az ember szerepét számos helyen, vagy a 15minutespizza.com, amelyen keresztüli rendelés szinte azonnali kiszállítást jelent, és ha akár egy percet is késik, a pizza ingyen volt.
„Örömmel álltam a Magyarországon újszerűnek számító kezdeményezés mögé. Hiszek benne, hogy a stúdió-modell megvalósításával hatékonyabban és sikeresebben fogjuk tudni segíteni a startupokat” – mondta Oszkó Péter, a Power Angels angyalbefektetője.
„Sokan vannak Magyarországon, akik fejében megszületik a jó ötlet, ám a következő lépést megtenni nem egyszerű. Azon leszünk, hogy minél több embert bátorítsunk és segítsünk a megvalósításban” – nyilatkozta Véh Balázs, magánbefektető.
„Tucatnyi startupot építettünk a Drukka indulása óta és célunk, hogy ezt a számot jelentősen növelhessük a Studio 1 által is. Hiszünk benne, hogy a mögöttünk álló tapasztalattal mindez meg is fog valósulni” – tette hozzá Szigeti Attila, a Drukka Startup Studio operatív vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Blastoff startup verseny: itt vannak a shortlistesek!
- Startupoknak indít mentorprogramot a Nestlé
- Öt tipp a PayPal-től startupoknak
- Ausztriában terjeszkedik a magyar startup
- Április végéig jelentkezhetnek egészségügyi innovátorok az 50 ezer eurós díjazású start-up versenyre
- A Jövő Utcáján debütál a magyar fejlesztésű okosbicikli
- Szafarizz a Codecoolban!
- Tovább bővül a hazai startup-paletta
- Melyik startup nyeri idén a Blastoff 150 ezer eurós fődíját?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.