Ha eltűnik a papír, megáll az élet?
Kevesen tudják, de az irodai feladatok egyharmada automatizálható lenne, azonban ez az arány ma Magyarországon alig éri el az 5 százalékot. Az xFLOWer fejlesztőjének friss kutatása pedig kimutatta, hogy a munkaidő kb. 15%-a felesleges papírtologatással telik, így az adminisztratív bérek akár 13 százaléka*, az összes költség 30%-a pedig könnyen kidobott pénz lehet. Ugyanakkor a digitalizálás kihívásai is megkövetelik, hogy a vállalati hatékonyság maximális legyen – különben oda a versenyelőny.
Magyarországon ma jellemzően papír-vezérelt életet élnek a cégek. A szakértők tapasztalata szerint azonban nem a papírt, hanem a felesleges papírhasználat okait kell megkeresni, és azokat megszüntetni. Ehhez elengedhetetlenek a folyamattámogató és dokumentumkezelő eszközök, amelyek a papír megszűnése után is működőképesen tartják a céget. Ráadásul egy jól kialakított folyamattámogató eszközzel – workflow-val – a vállalkozások kb. 30 százalékos összköltségmegtakarítást is elérhetnek – nem beszélve a hibalehetőségek számottevő csökkenéséről. (Ezen eredményeket a társaság 20 éves működése során, rendszeresen mért adataira alapozza.)
Bejövő, kimenő posta? Ügyfélpanasz kezelés? Űrlapok, engedélyek? Szerződések kezelése? Jóvá-hagyási procedúrákat kísérő levelezés? Sok cégvezető a homlokára csap, amikor átgondolja, milyen munkafázisok révén működik vállalkozása. Bizony, a legtöbben azt fogják látni, hogy a papírok irá-nyítják a cég ügymenetét – mindez a legtöbb esetben párosul a munkaidő alacsony kihasználásával, és a bérek papírtologatásra kifizetett felesleges hányadával.
„Az egyik ügyfelünk megkérdezte az első találkozón, mi történik, ha teljesen eltűnnek a papírok az irodájából? Mi működteti majd a cégét? Nos, ebben rejlik a workflow esszenciája. Modelleztük és bemutattuk neki, melyik dokumentum milyen munkafolyamatot igényel, majd ezeket előre megha-tározott lépésekre bontottuk, delegáltuk és nagyrészt automatizáltuk. Így a folyamatkezelő rendszer lett az irányító – az egyre inkább elektronikus vagy virtuális formában megjelenő – papír helyett. Ennél az ügyfelünknél a rendszerünk bevezetését követően az addig több napot és több munkatár-sat igénylő feldolgozói munka mindössze napi 3-5 órára apadt, a hibák szinte teljesen megszűntek. A felszabadult dolgozók hasznosabban tudták eltölteni az idejüket, a monotonitás csökkentése pedig növelte a kreativitásukat” – mondja el tapasztalatait Szederkényi Zsolt, az xFLOWer cégcsoport tu-lajdonos-ügyvezetője.
Majd hozzátette: sok esetben a döntéshozók nem konkrét problémák megoldására fókuszálnak; sokkal inkább a reklámokban, magazinokban látott hívószavak – például CRM, DMS, digitalizálás, coaching, stb. – alapján keresnek megoldást. Ugyan követik a trendeket, de a probléma megoldása nem ebben, hanem az irodai, üzleti folyamatok „leképezésében”, és azok észszerű átalakításában rejlik.
Legfrissebb, májusban végzett primer kutatásuk a papírfelhasználásra tér ki, ami saját ügyfeleik kör-ében, és egy 143 hazai kkv-t számláló minta bevonásával zajlott. A felmérés egyértelműen kimutatja, hogy az üzleti folyamatokat tekintve a vállalkozások 70 százalékának ügyvitele mérhetően gyorsabb és hatékonyabb lehetne az xFLOWer használatával. Az irodai papírfelhasználás (és a nyomtatási költségek) az ügyfelek 42 százalékánál csökkent, 13 százaléknál pedig ez az arány jelentős, legalább 50 százalék volt. A megkérdezettek fele véli úgy, hogy a papírmentes iroda legfőbb gátja a hivatalos iratok sokasága és azok törvényi előírásai, kötelezettségei. Így nem meglepő, hogy a vállalkozások 54 százaléka szerint komoly fennakadást okozna az ügyvitelt mozgató iratok hiánya. Viszont tanulságos volt látni, hogy a workflow bevezetése után a nyilatkozók 73 százaléka problémamentesnek nyilvánította a papírok „eltűnését".
* Példa 1.: egy havidíjas workflow 1 fő adminisztratív személyzet bérköltségéért kb. 2-2,5 fő munkáját végzi el.
* Példa 2.: egy 30 fős, 350 000 Ft/fő átlagos bérköltségű ügyviteli szervezetben havi 3,5 (évi 42!) millió Ft megtakarítás realizálható.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyobb rugalmasságot, több időt és a papírmunka csökkenését várja a digitalizációtól a kkv-szektor
- Dinamikusan növekszik a hazai kiskereskedelem
- Pénzügyi rendszereket fejlesztő startup cégekbe fektet be az MKB
- Megismerhetjük a legtöbbet fényképezett látványosságok listáját
- Együttműködés a digitalizációért
- Megújulnak vagy elbuknak a pénzintézetek Magyarországon?
- Vodafone gyermeknapi kutatás: a családok többsége szerint fontos az internetbiztonság
- Kell-e félnünk a robotoktól?
- GKI: 62 milliárdos a belföldi online szálláspiac
- Radikális változás előtt áll az autóipar
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.