Oracle-tanulmány a felhő alapú infrastruktúráról
A vállalatok közel fele tervezi, hogy három éven belül felhő alapú infrastruktúrán keresztül bonyolítja üzleti tevékenységeit
Az Oracle új tanulmánya kimutatta, hogy a teljesítmény és az innováció növelése érdekében a vállalatok gyors ütemben térnek át az infrastruktúra szolgáltatásra (IaaS, Infrastructure as a Service) használatára.
Bár a biztonsággal, az összetettséggel és az irányítás elvesztésével kapcsolatos negatív feltételezések továbbra is hátráltatják az IaaS megoldások bevezetését, a már átállt felhasználók sokkal pozitívabb, valós tapasztalatai rendre azt bizonyítják, hogy ezek a félelmek mára csupán elavult tévhitekből táplálkoznak.
Az IaaS megoldásokat valamilyen mértékben már alkalmazó vállalatok kétharmada (66 százaléka) azt nyilatkozta, hogy a technológia megkönnyíti az innovációt. Ugyanilyen arányban állították azt, hogy az IaaS megoldásokra való áttérés jelentős mértékben lerövidítette az új alkalmazások és szolgáltatások bevezetéséhez szükséges időt. 64 százalékuk szerint az IaaS számottevően csökkentette a folyamatos karbantartás költségeit, és az összes válaszadó 59 százaléka úgy véli, hogy azok a vállalatok, amelyek nem ruháznak be valamilyen IaaS megoldásba, egyre nehezebben lesznek képesek lépést tartani az áttért versenytársaikkal.
A kutatás azt is kiderítette, hogy a tapasztalt felhasználók a technológiát be nem vezető vállalatokhoz képest közel kétszer akkora valószínűséggel gondolják azt, hogy az IaaS világszínvonalú működési hatékonyságot tud nyújtani a rendelkezésre állás, illetve a szolgáltatások folyamatos biztosítása és gyorsasága terén. Bár néhányan tartanak az IaaS megoldásokra való átállás bonyolultságától, az e téren tapasztalattal rendelkező felhasználók 64 százaléka szerint a technológia bevezetése egyszerűbb volt a vártnál.
A válaszadók többsége egyetért abban, hogy az IaaS három éven belül szerephez jut üzleti tevékenységeiben, míg 44 százalékuk azon a véleményen van, hogy akkorra a vállalat üzleti informatikai infrastruktúrájának túlnyomó része – vagy teljes egésze – IaaS megoldáson fog alapulni. A válaszadók mindössze 10 százaléka gondolja úgy, hogy az IaaS három év múlva is elhanyagolható szerepet fog játszani, vagy éppenséggel egyáltalán nem lesz jelen az üzleti tevékenységeiben.
James Stanbridge, az Oracle IaaS termékmenedzsmentért felelős alelnöke a következőt nyilatkozta: „A felhőmegoldások bevezetése kapcsán az az általános tapasztalat, hogy az előzetes feltevések jóval le vannak maradva a valóság mögött. Sok vállalat szemében a felhőtechnológia még mindig viszonylag új jelenségnek számít, amellyel szemben továbbra is makacsul tartja magát néhány idejétmúlt elképzelés. Manapság szemtanúi lehetünk, amint a felhőalapú infrastruktúrának köszönhetően költséghatékony, egyszerűbb megoldásokat és izgalmas innovációkat megvalósító vállalatok a legnagyobb megelégedésükre kimagasló eredményeket érnek el. Az átállással szemben ellenérzéseket tápláló vállalatoknak túl kell lépniük a fenntartásaikon, mert minél tovább várnak, annál inkább elhúznak mellettük a versenytársaik.”
Kapcsolódó cikkek
- Integrált adatvédelem és bővített felhőalapú adatvédelmi termékkínálat a Dell EMC-től
- Tanúsított szoftverek már a SUSE felhő- és tárolási megoldására is
- Magyar fejlesztés szüntetheti meg a sorokat az ügyfélszolgálatokon?
- A hackereknél is okosabb városokra van szükség
- Új korszak jön az állami tulajdonú vállalatoknál
- A fogyasztók digitális DNS-ének megértésén múlik az online kiskereskedelem jövője
- Kultúraváltást jelentő lépés a Bonafarm Csoportnál
- A Unit4 Wanda botja az első önirányító ERP funkció
- Radikális változás előtt áll az autóipar
- A digitális átalakulás nyugtalanítja a pénzügyi szektor vezetőit
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.