Alkalmazásfejlesztés 2.0: konténerekkel egyszerűbben
A vállalatok tisztában vannak vele, hogy az új technológiák gyors használatba vétele kritikus fontosságú mind az ügyfeleik, mind pedig a partnereik és alkalmazottaik számára. A versenyképesség növelése érdekében ezért sokan változtatnak alkalmazásfejlesztési és -szállítási gyakorlataikon. A SUSE szakemberei szerint ennek egyik fontos mozgatórugója lehet a konténertechnológia, amely támogatja a DevOps folyamatokat, és fókuszáltabb fejlesztést tesz lehetővé.
A konténerek néhány éve bukkantak fel a láthatáron, új lehetőséget biztosítva a fejlesztőknek arra, hogy könnyebben „konténerbe foglalhassák" és megoszthassák munkájukat másokkal. Ez a módszer egyszerűbb megközelítést kínál a fejlesztők számára, és egyúttal utat nyit a fejlesztői és üzemeltetői csapatok közötti folyamatok automatizálására. A konténerizált kód ugyanis nagyon könnyen hordozható, ezért a két csapatnak nem kell külön-külön azzal foglalkoznia, hogy egyforma környezetet tartson fenn, és így a fejlesztési folyamatok is egyszerűsíthetők.
Fókuszáltabb fejlesztés
Napjainkban a fejlesztők egyre inkább moduláris megközelítést használnak az alkalmazások kialakítása során, kisebb mikroszolgáltatásokat tartalmazó applikációkat hozva létre. Az új technológiának köszönhetően jobban tudnak a program egy-egy szeletére koncentrálni, miközben a konténer segítségével teljes egységként tudják telepíteni és kezelni az alkalmazást. Így kevesebb erőforrást igényel az alkalmazások karbantartása, és egyszerűen lehet azokat telepíteni a helyben hosztolt szervereken, a virtuális gépeken, illetve a privát- és nyilvánosfelhő-infrastruktúrákban egyaránt. A DevOps folyamatoknak köszönhetően pedig a vállalatok előre tervezetten, hatékonyan tudják kiadni az alkalmazásokat, ráadásul ezt a megközelítést univerzálisan alkalmazhatják bármilyen applikációra.
Elég csak a Docker konténermotor sikerét alapul venni, hogy lássuk, milyen széles körben elterjedt mára ez a módszer. A Datadog felmérése szerint egy év alatt a Docker használata a vállalat ügyfelei körében 40 százalékkal nőtt.
CaaS a káosz megszüntetésére
Az egyetlen probléma a konténerekkel kapcsolatban a nehézkes használat és kezelés lehet, ezt azonban jelentősen egyszerűsíti a szolgáltatásként kínált konténerplatform, például a SUSE legújabb terméke. Segítségével a szervezetek saját üzemeltetésű, modern konténerinfrastruktúrát biztosíthatnak a fejlesztők és az informatikai csapatok számára, valamint más szakértők tudásából profitálhatnak a konténeres technológiák integrálása során. Önmagában egy konténermotor például nem elég ahhoz, hogy egy teljesen használatra kész terméket fejlesszenek vele, szükség van mellette olyan képességekre és funkciókra, mint a felügyelet, az automatizálás, a skálázhatóság és a biztonság. A CaaS Platform mindezt magában foglalja, ennek köszönhetően a DevOps csapat továbbra is az üzleti célokra fókuszálhat ahelyett, hogy elveszne a konténerinfrastruktúra létrehozásának rejtelmeiben.
A konténertechnológia alapjairól szóló videó:
A megoldás segítségével a cégek ráadásul költségeket is megtakaríthatnak az alkalmazások fejlesztése és az infrastruktúra fenntartása során. Az egységes platform használatával ugyanis egyszerűen hozhatnak létre gyorsan futtatható és a virtuális környezetre is optimalizált mikroszolgáltatásokra épülő, konténeres applikációkat.
Kapcsolódó cikkek
- A privilégium nem jár mindenkinek
- Felhívás keringőre automatikus üzenetben
- 360 fokos szoftvertesztelés a Micro Focus Silk 18.0-val
- Egy menedzser mindenek felett: SUSE Manager 3.1
- Konténerek használata még egyszerűbben
- Ne hagyja, hogy túszul essenek az adatai!
- Készülj fel a jövőre, csomagolj konténerbe!
- 2017 a nyílt forráskód éve – hódít a felhő és a tárolás
- SUSECon: fókuszban a jövő
- Új OES 2015: továbbfejlesztett hálózati, nyomtatási és fájlszolgáltatások
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.