Üzleti döntéseket támogat a Vodafone látogatószámláló megoldása
A Musette elismert európai cipő- és táska márka. Világszerte több mint 30 üzlettel rendelkezik, ezekből kettő Budapesten található. A Musette üzleti folyamatainak kézbentartását az Intechsys Kft. és a Vodafone közösen fejlesztett M2M (Machine-to-Machine) megoldása támogatja a látogatószám valós idejű nyomon követésén keresztül.
A megoldás a Musette üzleteinek bejáratánál telepített képfeldolgozó szenzortechnológia alkalmazásával képes valós időben számolni az üzlet személyforgalmát, de az adatok visszamenőlegesen is elérhetők interneten keresztül, mobiltelefonról, és számítógépen is.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a hazai kiskereskedelmi forgalomban is egyre inkább megjelennek az egymással kommunikálni képes intelligens eszközök, és hogy egyre többen ismerik fel, a digitális technológiák milyen nagymértékben képesek hozzájárulni a vásárlói szokások, viselkedési normák megismeréséhez és döntési folyamatok elősegítéséhez.” - mondta Dr. Pete Gábor, a Vodafone Magyarország IoT területért felelős vezetője. Dr. Pete Gábor emlékeztetett arra is, hogy a várakozások szerint néhány év múlva az intelligens szenzortechnológiákon alapuló megoldások olyan mértékben elterjedhetnek, hogy az intelligens terek, boltok és áruházak a mindennapi életünk részét képezik majd. Ezen kívül felhívta a figyelmet arra is, hogy a negyedik ipari forradalomnak köszönhetően – mely a fizikai gépek és tárgyak egy információs hálózatba való csatlakozásáról szól – megjelenhetnek majd az egyedi vásárlói igényekre szabott termékek is.
“Az Intechsys Kft-nél nagy hangsúlyt fektetünk az innovációra, mely nemcsak a technológiai megoldásokra, hanem a humán oldalra is kiterjed. Valljuk, hogy a technológia eszköz ahhoz, hogy elősegítsük az okos megoldások elterjedését, mely minden esetben az üzleti folyamatok újragondolását is jelenti az ügyfeleknél” - nyilatkozta Gajdár Tibor, az Intechsys Kft. ügyvezető igazgatója.
A Musette budapesti boltjaiban bevezetésre kerülő látogatószámláló rendszer célja, hogy segítse a menedzsmentet a döntéseiben. A vásárlószámolás csak eszköz, a valódi cél a döntéstámogatás. “Hatékonyabbá váltak folyamataink, mióta bevezetésre került a PassCount rendszer a két budapesti üzletünkben” nyilatkozta Oszvald Réka, az Oxford Shoes cégvezetője. Mostantól akár a mobilomról is tájékozódhatok a vásárlói forgalomról, míg házon kívül a cég üzleti ügyeit intézem.”
Az elmúlt évek kitartó munkájának köszönhetően jött létre a PassCount termékcsalád. A széles körű felhasználási területek között említhető a kiskereskedelem mellet a tömegközlekedés (különböző járatok forgalmának, terheltségének nyomon követése), a ’shared desk’ munkahelyek esetén az irodakihasználtság optimalizálása, vagy épp a múzeumok látogatottságának monitorozása.
A beágyazott technológiának és a vezeték nélküli adatátvitelnek köszönhetően a teljes megoldás Plug and Play kivitelű, csak tápellátás biztosítása szükséges. Egyedülálló módon maga a képfeldolgozás is a szenzorban történik, így a szenzoroktól a szerverekhez feldolgozott adatok jutnak el az üzletben már meglévő Wi-Fi vagy Vodafone mobilinternet-hálózaton keresztül. Az adatvesztés elkerülése érdekében a szenzorok önálló adatbázisrendszerrel is rendelkeznek, továbbá távolról is monitorozhatók.
Az egyedi igényeknek megfelelően szerkeszthető VásárlóInfó webes felület alkalmas riasztási üzenetek azonnali küldésére, amennyiben a vásárlószám lecsökken egy kritikus értékre vagy éppen zsúfoltság alakul ki a boltokban. A határértékek, időintervallumok egyedileg állíthatók be. A webes felületnek része az eszközök távfelügyelete is: hiba esetén erről is értesítés érkezik emailben vagy SMS-ben.
Amennyiben az üzlet tulajdonosai azt is szeretnék tudni, hogy az eladótérben melyik termék vagy termékcsoportok iránt legnagyobb a kereslet, a megoldás abban is tud segíteni a hőtérképes megjelenítés segítségével. „Az emberi komfortérzet és energiafelhasználás területén is jól hasznosíthatók a megoldásaink. Ha figyelembe vesszük, hogy az emberek egyben “hőforrásként” és “károsanyag-kibocsátónként” (CO, CO2) is viselkednek, akkor belátható, hogy hatással lehetnek a havi energetikai számlákra is. Egy üzlet fűtési és szellőztetési igényei ugyanis nagymértékben függenek a vásárlótérben tartózkodók számától” – tette hozzá Gajdár Tibor.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone bővítette mobilszolgáltatását
- Egyedi elemző megoldással segíti a Magyar Vízilabda Válogatottak munkáját a Vodafone és a Nextent
- Vodafone 4G+ a Balatonnál is
- Új vezérigazgató-helyettes a Vodafone-nál
- Három új sajátmárkás okostelefonnal bővül a Vodafone kínálata
- Új Nokia telefonnal bővült a Vodafone kínálata
- Több százezer adategyeztetésnél tart a Vodafone
- Korlátlan közösségi élmény mindenkinek
- A Vodafone-nál is online intézhetjük az adategyeztetést
- Vodafone gyermeknapi kutatás: a családok többsége szerint fontos az internetbiztonság
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.