Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken
Az Instant Network 3G elnevezésű hordozható mobilhálózatot, mely az Instant Network továbbfejlesztett verziója, már számos nemzetközi katasztrófa helyzetben bevetették.
A prototípust a Vodafone Magyarország rádiós hálózat üzemetetési szakértői, Pervai Csaba és Tóth Róbert tervezték. Péntek reggel Tóth Róbert egy Vodafone önkéntesekből álló nemzetközi csapattal Guadeloupe szigetére indult, hogy segítse a mentőcsapatok munkáját az eszköz telepítésével.
A Vodafone Magyarország 2015-ben mutatta be az Instant Network 3G-t. A Hordozható Mobilhálózattal 40 perc alatt ingyenes kommunikációs hálózatot tudnak kiépíteni a mentőalakulatok és segélyszervezetek, illetve a túlélők számára, ráadásul méretéből kifolyólag kereskedelmi járatokon is szállítható, így a világ bármely részére könnyedén eljuttatható. Katasztrófa sújtotta helyzetben a kommunikációs lehetőségek helyreállítása a legfontosabb feladat, mivel ez támogatja leginkább a mentőcsapatok munkáját. A jelenlegi helyzetben az Instant Network 3G mellett két Instant Charge eszközt is bevetnek – ez egy külső mobiltöltő állomás 66 töltőponttal – valamint egy Instant Classroom Xtra elnevezésű eszközt is, mely egyfajta mobil-internetkávézóként, vagy „doboznyi digitális iskolaként” tabletekkel és ingyenes WiFivel is támogatja a helyiek kommunikációs lehetőségeit.
„Büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink az innováció és a mobiltechnológia használatával képesek embereket segíteni szerte a világban, a katasztrófa sújtotta területeken. A Vodafone-nál a technológia az alapvető gondolkodásunk részét képezi, hiszen nem csak könnyebbé, de biztonságosabbá is teszi az életünket. Az ilyen szituációkban nyújtott szakértői támogatás talán a legszignifikánsabb haszna az általunk szolgáltatott technológiának és know-how-nak” – mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
Az Instant Network feladata, hogy emberi erőforrással és technológiával segítse a kommunikációs hálózat és a technikai háttér telepítését a természeti, vagy humanitárius katasztrófa sújtotta területeken. Egy katasztrófa után a kommunikációs lehetőségek megteremtése kulcsfontosságú mind az érintettek támogatása, mind a kár felmérése, mind a mentési és segítségnyújtási munkálatok összehangolása érdekében. A díjnyertes Instant Network program részeként a Vodafone Alapítvány önkéntes munkatársakkal és kommunikációs technológiával segíti az ingyenes kommunikációs hálózatok biztosítását és helyreállítását, illetve technikai háttértámogatást nyújt a segélyszervezeteknek és az áldozatoknak az érintett területeken. A Vodafone Alapítvány Instant Network csapata elkötelezett a humanitárius közösséget szolgáló új technológiák kifejlesztése mellett is. 70 kiképzett Vodafone munkatárs alkotja az Instant Network csapatot, akik készen állnak, hogy természeti, vagy humanitárius katasztrófára reagáljanak. A helyszíni szolgálatra készülő önkéntesek a Hostile Environment Awareness Training (HEAT) néven ismert kiképzésben részesülnek, hogy a legnehezebb körülmények között is képesek legyenek helytállni.
Ez a mostani a tizenegyedik bevetése a Vodafone Alapítvány Instant Network csapatának. A hordozható mobilhálózatot bevetették a 2015-ös nepáli földrengések idején, illetve 2013-ban, a Fülöp-szigeteken is, a Haiyan tájfun pusztítása után – ekkor 443.000 hívást és 1.4 millió SMS-t regisztráltak a hálózaton, míg a Fülöp-szigeteket, Kenyát és Dél-Szudánt egybevetve 2,9 millió telefonhívásban nyújtott segítséget az eszköz. Az Instant Charge jelenleg is használatban van Görögország két menekülttáborában, 84.600 eszközt szolgál ki, míg az Instant Classroom Afrika szerte több ezer diák tanulását segíti.
Kapcsolódó cikkek
- Üzleti döntéseket támogat a Vodafone látogatószámláló megoldása
- A Vodafone bővítette mobilszolgáltatását
- Egyedi elemző megoldással segíti a Magyar Vízilabda Válogatottak munkáját a Vodafone és a Nextent
- Vodafone: 4G határok nélkül
- Nepálba érkezett a Vodafone hordozható mobilhálózata
- A Vodafone 98,3 százalékra növelte lefedettségét
- Vodafone: a lakosság nem fosztható meg a szélessávú hálózattól
- Vodafone: Befejeződött a szélessávú mobilhálózat fejlesztése
- Vodafone: áprilisra teljes a 4G-s lefedettség
- Ericsson IMS-megoldás a Vodafone-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.