Nem csak a nagy országok lehetnek sikeresek a digitalizációban!
Magyarország egyre jobban teljesít a digitális versenyben – de vannak olyan területek, ahol nélkülözhetetlen a további javulás – nyilatkozta Deutsch Tamás a Digitális Jólét Program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztosa a 8. Infotér Konferencián, Balatonfüreden.
A digitális átalakulás területén az állam feladata, hogy kezdeményező legyen a fejlesztési programok kidolgozásában és végrehajtásában, gondoskodjon a digitális közszolgálat feladatainak ellátásáról, az adatbiztonságról, és hogy minden eszközzel támogassa a digitálisan megosztottság kialakulásának elkerülését – folytatta a miniszterelnöki biztos.
A 21. században a digitalizáció a sikeresség és gyarapodás egyik legfontosabb eszköze. Azok az országok, amelyek sikeresek lesznek ezen a téren, hosszú távra sikeresek maradhatnak, amelyek azonban kimaradnak, lemaradnak – mondta nyitóbeszédében a Digitális Jólét Program megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos, aki hozzátette, az elindult program nem csak jelentős mértékben hozzájárul majd hazánk digitális gazdaságának fejlesztéséhez, de a lehetőségek és esélyek megteremtésével már eddig 70 milliárd forintnyi anyagi hozzájárulást jelentett az ország digitális fejlesztéseihez.
Hazánk elmúlt időszakban elért eredményeit ismertetve a rendezvény házigazdája, Soltész Attila, az Informatika a Társadalomért Egyesület elnöke elmondta, Magyarország ma az első helyen van a közösségi hálózatok használatában, tízedik a 30 megabit/szekundumos szupergyors sávszélesség biztosításában, és tizenkettedik az internet használatban.
A digitális közszolgáltatások terén 27. helyezettek vagyunk – ami megfogalmazza fejlesztendő területek egy részét is. Ezzel összhangban a digitiális ökoszisztéma szereplőinek bevonásával elkészült, idén nyáron elfogadott DJP 2.0-ban nem csak 1 500 internetes végpont kerül majd átadásra (az azokhoz tartozó megfelelő okos és digitális eszközökkel), de a teljes közigazgatás digitális átalakítását szolgáló átfogó fejlesztési programokhoz illeszkedve egy olyan digitális közigazgatási képzési- és továbbképzési program is elindítására kerül, amelynek eredményeképpen képzett és felkészült mentorok segítik majd a végpontok helyszínén a felhasználókat.
A digitalizáció az egyik legfontosabb közügyünk. És a digitalizáció nem lehet sikeres az állam aktív, kezdeményező szerepe nélkül – hangoztatta a miniszterelnöki biztos, aki hozzátette: a program másik fontos célkitűzése, hogy esélyt teremtsen minden magyar állampolgár és vállalkozás számára arra, hogy előre léphessen digitális felkészültségében.
Annak érdekében, hogy a digitális átalakulással tovább javulhasson a magyar gazdaság versenyképessége, hamarosan elkészülnek majd a különböző ágazati digitális átalakulási stratégiái is. Ezek közül Deutsch Tamás kiemelte a hazai agrárágazatot érintő Digitális Agrár Stratégiát, amely a magyar agrárium digitális fejlesztését célozza, valamint a Digitális Sport Stratégiát, amely a magyar sport nemzetközi eredményességének megőrzése, a kiválasztás és az utánpótlás-nevelés színvonalának javítása, illetve az iskolai és szabadidős sporttevékenységek támogatása, valamint a sportiparág gazdasági teljesítményének gyarapítása érdekében készül majd el.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- A vállalatok küzdenek a digitalizációval
- 5 milliárd forint a Digitális Jólét Program Hálózat fejlesztésére
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- A digitális átállás kulisszatitkai
- Hiányoznak a digitális képességek
- Kitekintés 2030-ra: partnerség az emberek és gépek között
- A Fujitsu új Ipar 4.0 kompetenciaközpontja gyorsítja a gyártóipar digitális átalakulását
- Kirobbanó siker volt az intelligens város témájával foglalkozó konferencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.