Az ABB technológiájára épül Lengyelország első digitális alállomása

forrás: Prím Online, 2017. október 24. 10:55

Lengyelország legnagyobb áramszolgáltatója, a TAURON Dystrybucija S.A. a délnyugat-lengyelországi Oborniki Śląskie városában működő 110 kilovoltos (110 kV) alállomás korszerűsítésre adott megbízást az ABB-nek. A felújítást követően ez lesz Lengyelország első digitális alállomása.

Az alállomás az egyik legfontosabb eleme a villamosenergia-hálózatnak, amely a villamos energiát eljuttatja a legtávolabbi felhasználókhoz is. Az alállomás folyamatos és zavarmentes működése kulcsfontosságú szerepet játszik az áramszállítás garantálása és biztonsága szempontjából. Ahhoz, hogy ezt a fontos funkcióját teljesíteni tudja, az alállomásnak megbízhatóan és hatékonyan kell üzemelnie, illetve zavartalanul kell kommunikálnia a vele együttműködő berendezésekkel. 

 

Az ABB a 110 kV-os kapcsolóberendezés mellett felújítja a védelmi- és vezérlőrendszereket, valamint a mérő és telekommunikációs rendszereket is. Az alállomás IEC61850 digitális kommunikációs protokollt fog alkalmazni, amely összekapcsolhatóságot és kölcsönös kompatibilitást biztosít. Azt is lehetővé teszi majd, hogy a rendszert összekössék az energiaszolgáltatókkal, és kritikus információkat gyűjtsenek a különféle eszközökről. A gyűjtött információk segítségével az üzemeltető gyors döntéseket hozhat a kritikus helyzetekben. 

 

 

A projekt keretében a kommunikációs vonalak többségét optikai kábelekkel építik ki, így nagyobb adatátviteli kapacitást biztosító digitális kommunikáció valósul meg, illetve javul az adatátvitel biztonsága is. A felújított rendszer optimalizálja a költségeket, és csökkenti a környezeti hatást is. Az alállomást felszerelik optikai áramszenzorokkal is. Az áramszenzorok feladata az elektromosenergia-áramlások felügyelete, ellenőrzése lesz. A beruházás keretében sor kerül a régi készülékek kiváltására is, aminek köszönhetően tovább javul az üzembiztonság és a mérési pontosság.

 

“Nagy örömünkre szolgál, hogy a mostani felújítással elősegíthetjük a digitális alállomások térnyerését Lengyelországban, és arra is büszkék vagyunk, hogy az ország első digitális alállomását az ABB Ability alapú technológiáinkkal szerelhetjük fel. A korszerűsítés nyomán javul az alállomás vezérelhetősége, kezelhetősége és megbízhatósága, illetve a korszerű létesítmény elősegíti, hogy a megbízónk optimalizálni tudja a költségeket” – mondta Patrick Fragman, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó Hálózatintegrálási részleg vezetője. “Ez a projekt megerősíti a szerviz és felújítási tevékenységünket, illetve segít megvalósítani azt a célunkat is, hogy ügyfeleink preferált partnereként elősegítsük erősebb, intelligensebb és zöldebb villamosenergia-hálózatok kiépítését.”    

 

 

Ez év első felében, az ABB New Yorkban már sikeresen befejezett egy hasonló projektet, aminek a keretében digitális technológiák beépítésével korszerűsítette az egyik kulcsfontosságú alállomást, amely sokszázezer fogyasztó áramellátását biztosítja Manhattanben. 

 

A TAURON Dystrybucija több mint 5 millió fogyasztó számra szállít villamos energiát Dél-Lengyelországban. A lengyel áramszolgáltató jelentős beruházásaival arra törekszik, hogy fejlessze a hálózatautomatizálást és az országos hálózat diagnosztikai rendszerét, valamint csökkentse a villamosenergia átviteli és elosztási költségeit. Az alállomás digitalizálásával új, követendő példát állít a lengyel energiaszektor elé.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01