Az Ecommerce Hungary kiáll a magyar e-kereskedőkért
Az Ecommerce Hungary elítél minden e-kereskedelmi visszaélést és kiemelt fontosságúnak tartja a vásárlók biztonságát.
A Mall.hu ügy kapcsán hangsúlyozzák, hogy a külföldi tulajdonos a hazai vezetéssel együttműködve dolgozik a folyamatos üzletmenet mihamarabbi visszaállításáért. A magyar e-kereskedelem a tavalyi évben közel 33 millió darab sikeres megrendelést bonyolított le és ez a szám az idén ismét jelentősen növekedni fog. A dinamikusan fejlődő elektronikus kereskedelem biztonságos, a jogszabályok széleskörűen védik a fogyasztók érdekeit.
Mint ismeretes, a héten történt összehangolt és több száz cégre kiterjedő hatósági akciók során a magyar elektronikus kereskedelem egyik legnagyobb szereplőjénél, a Mall.hu-nál is történtek hatósági intézkedések. A cég tulajdonosai minden rendelkezésre álló jogi eszközt igénybe vesznek azért, hogy minél előbb visszaállhasson a normál üzletmenet, valamint a már megrendelt árukat is megkaphassák a vásárlók.
Az Ecommerce Hungary a legnagyobb hazai e-kereskedelmi közhasznú egyesület, több mint 270 rendes taggal rendelkezik. Számos képzéssel, ajánlással segítik a magyar e-kereskedelem fejlődését. Az elektronikus vásárlás biztonságos, jogszabályok garantálják a vásárlók védelmét. A vásárlóknak például 14 napos elállási joguk van, így a webshopokban megrendelt árucikkeket ezen időn belül visszaküldhetik a kereskedőnek- mondta el dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke. Hozzátette: "Az Ecommerce Hungary Egyesület fontosnak tartja a jogszabályoknak megfelelően működő magyarországi e-kereskedelem támogatását, mindenfajta visszaélést, bűncselekményt elítélünk, elhatárolódunk minden, a piaci versenyt befolyásoló tisztességtelen magatartástól. A magyar e-kereskedelem biztonságos, stabil, dinamikusan fejlődik. Az online vásárlások kapcsán felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy a legbiztonságosabb fizetési mód a bankkártyás fizetés. Ezt a fizetési módot használva a vásárlás összege kereskedő nem teljesítése miatti vitás helyzet esetén a kártyatársasági szabályok szerint visszajár még akkor is, ha a kereskedőnek nincs meg a lehetősége a visszafizetést önként teljesíteni. A reklamációt a kártyát kibocsátó banknál kell bejelenteni. A legbiztosabb olyan kereskedőnél vásárolni, ahol rendelkezésre áll online kártyás fizetés és/vagy kiszállítást végző futárszolgálatuknál lehetséges POS terminálon keresztül fizetni.”
A tavalyi év folyamán világszinten is kiemelkedő, 34 százalékos növekedési ütemet produkált az iparág. 4.600 000 honfitársunk, azaz a felnőtt internetezők 84 százaléka már vásárolt valamelyik e-kereskedőtől (forrás:eNet). Az online vásárlás a jelentős növekedés ellenére is biztonságos és megbízható, ezt többek között az is alátámasztja, hogy (i) 2017-ben a töredékére esett vissza a fogyasztóvédelmi jogsértést ismételten elkövető webáruházak száma, (ii) 2016-ban közel 33 millió darab sikeres megrendelést bonyolítottak le a hazai e-kereskedők a magyar vásárlók nagy megelégedésére és ez a szám idén ismét jelentősen növekedni fog, (iii) folyamatosan újabb nagy szereplők lépnek be a magyar piacra.
A Mall.hu a vizsgálattól függetlenül újabb beruházás megvalósítását tervezi. A szolgáltatásaik bővítésével így ők is hozzájárulhatnak az elektronikus kereskedelem további erősödéséhez. Dr. Ormós Zoltán a magyar e-kereskedelmi piac fejlődéséről szólva rámutatott: “Legutóbb a hazai viszonyok között kifejezetten óriásnak számító Alza indította el magyarországi működését, és számos más nagy szereplő belépésére is számíthatunk a közeljövőben. Ezt annak köszönhetjük, hogy a magyar e-kereskedelmi piac stabil és megbízható, a nemzetgazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő szektora,amely fokozottan védi a vásárlók érdekeit.”
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Itt a Black Friday – közel 3,5 millióan számítanak rá
- Fogyasztóvédelmi tanácsok online vásárláshoz
- Az eMAG-on idén akár 70 százalékos árengedményeket is találhat Black Friday napján
- E-kereskedelem Európában
- E-kereskedelem Európában
- Száguldanak a magyar webshopok
- Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések
- Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.