3500 hőközpontját kapcsolja távfelügyeletbe a FŐTÁV

forrás: Prím Online, 2017. november 28. 16:27

A FŐTÁV Zrt. szolgáltatási területén közel 3500 saját tulajdonában lévő hőközpontot üzemeltet, ezek mintegy 20%-a vár a közeli években teljes rekonstrukcióra. A FŐTÁV Zrt. által indított technológiaváltási program célja, hogy csökkentse a hőveszteséget és optimalizálja az energiafelhasználást. A fejlesztés közvetlen érintettje a budapesti távhőszolgáltatást igénybe vevő mintegy 238 ezer család, számukra komfortosabb, olcsóbb lesz a távfűtés.

A FŐTÁV Zrt. 2011-ben döntött a hőközponti távfelügyeleti rendszer kiépítéséről. A modernizáció keretében a kor követelményeinek megfelelő, korszerű vezérlő berendezéseket építenek be a hőközpontokba. „A fő célunk az volt, hogy az új eszközökkel jelentősen csökkentsük a hőveszteséget, illetve a távfelügyeletbe kapcsolás révén optimalizáljuk az energiafelhasználást. Ennek eredményeként csökkenteni akartuk a távhőszolgáltatás költségét, amit fogyasztóink is élvezhetnek” – mondta Szabó Roland, a kivitelezést végző FŐTÁV-KOMFORT Kft. gyártási üzletágvezetője. A rendszer kiépítése 2012 végén kezdődött, és az első ütem 700 darab hőközponttal 2014-ben zárult. További években a hőközpontrekonstrukciós folyamat részeként bővült a felügyeleti rendszer. 2016 végére már mintegy 880 hőközpont volt bekötve. 

 

A feladat bonyolultságát és a szerelési igényt jól jellemzi, hogy a hőközpontok elektromos rendszerének tervezett cseréje során mintegy 270 000 új csatlakozási pontot kell létesíteni. A FŐTÁV Zrt. ezért olyan megoldást keresett, ami rendkívül gyorsan, biztonságosan és a tévedés lehetőségét kizárva valósítja meg a vezetékek csatlakozását. Számos lehetőséget megvizsgálva a választás végül a Phoenix Contact direktrugós PT-technikára esett. „A Phoenix Contact megoldásával a szükséges elektromos kapcsolatok szerszám nélkül alakíthatók ki, ami 30 százalékos időmegtakarítást jelent, ezzel biztosítottnak láttuk a feszes ütemterv teljesítését. A PT-technika másik fontos előnye számunkra az, hogy karbantartásmentes, vagyis nem igényeli a rendszeres kijárásokat és ellenőrzéseket, amivel jelentős költséget tudunk hosszútávon megtakarítani” – tette hozzá Szabó Roland.

 

Az eddigi tapasztalatok nagyon kedvezőek, a PT-technológia előnyei visszaigazolódtak a gyakorlati megvalósítás során is: a modernizációs projekt során 2016-ban váltottak a hagyományos csavaros sorkapcsokról, abban az évben 85 új hőközpontot alakítottak át a szakemberek. A kedvező tapasztalatok eredményeként 2017-től ahol tehetik, kizárólag a PT-technológiát használják. „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy egy ilyen volumenű projektben vehetünk részt, és megoldásainkkal hozzájárulhatunk a távhőszolgáltatás modernizálásához. A fejlesztés közvetlen hasznát az ellátott fogyasztók a csökkenő fűtési költségek révén maguk is élvezhetik, de a fejlesztés az energia-megtakarítás révén a főváros valamennyi lakóját pozitívan érinti” – tette hozzá Pálos Gábor, a Phoenix Contact Magyarország ügyvezető igazgatója.

 

A teljes körű lefedettséget 2017-től 2021-ig terjedő időszakban tervezi a társaság megvalósítani. A modernizációs projekt keretében jelenleg már közel 1300 hőközpont elektromos felújítása, távfelügyeletbe vonása történt meg, az összes hőközpont a tervek szerint 2021-re készül el. A fejlesztés közvetlen érintettje a budapesti távhőszolgáltatást igénybe vevő mintegy 238 ezer család, akik számára komfortosabb, olcsóbb lesz a távfűtés.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01