Ericsson üzleti útmutató szolgáltatóknak
Az Ericsson a barcelonai Mobil Világkongresszuson bemutatott legújabb 5G jelentésében egy útitervet vázolt fel a szolgáltatók számára, amellyel feltárulnak az 5G alapú iparági digitalizálás bevételteremtő lehetőségei.
A jelentésben – amely a korábban kiadott „5G üzleti potenciálja” jelentés folytatása – az Ericsson mélyrehatóan vizsgálja, hogy a szolgáltatók miként növelhetik bevételeiket akár 36%-kal 10 kulcsfontosságú iparág kiszolgálásával.
Az „5G üzleti potenciálja” című jelentés már megállapította, hogy a szolgáltatók 204–619 milliárd dollár (12–36%) közötti bevétellel bővíthetik a 2026-ra előre jelzett 1,7 trillió dollár összegű szolgáltatási bevételeiket. Ezt úgy érhetik el, hogy az ipar digitalizálási igényeit 5G technológia alkalmazásával elégítik ki.
Az ‘Útmutató az 5G iparági digitalizáláshoz kapcsolódó potenciális üzleti lehetőségeihez’ című legújabb jelentésében az Ericsson több mint 400 ipari digitalizálásra vonatkozó esetet vizsgált meg 10 iparágban: az energiaipar és közművek, a gyáripar, a közbiztonság, az egészségügy, a tömegközlekedés, a média és szórakoztatóipar, az autóipar, a pénzügyi szolgáltatások, a kiskereskedelem és a mezőgazdaság területén. A 400 esetből a várakozások szerint több mint 200-ban játszik majd az 5G létfontosságú szerepet. Az Ericsson elemzői ezeket a bevételszerzési lehetőségek bővítése és a bevezetéssel kapcsolatos kihívások leküzdése szempontjából csoportokba osztották.
Kiterjedt szolgáltatói együttműködéssel és egy gondosan kiválasztott analitikai keretrendszerrel az Ericsson átfogó útmutatót készített a szolgáltatók számára egy sor kihívás leküzdéséhez. A jelentés ezen kívül arra is rávilágít, hogy a felhasználási eseteket hogyan lehet tovább fejleszteni az 5G alapú ipari digitalizálás teljes üzleti potenciáljának eléréséhez. Végezetül a különböző szolgáltatói kezdeményezéseket vizsgálják meg, és az eddig levont tanulságok közül ismertetnek néhányat.
Az 5G által biztosított bevételszerzési lehetőségek kiaknázása
Az infókommunikációs iparág szereplőinek digitalizáláshoz kapcsolódó bevételei 2016 - 2026 között évente várhatóan 13,6 százalékkal növekednek majd, míg a szolgáltatói bevételek jelenlegi növekedése az előrejelzések szerint 1,5 százalék. Ahogy az 5G egyre fontosabbá válik az ipar számára, úgy bővülnek a szolgáltatók új 5G alapú bevételszerzési lehetőségei is. A teljes bevételnövekedésből az 5G alapú növekedés 2026-ra akár 47 százalékot is kitehet.
Az Ericsson kilenc csoportot azonosított, amelyek a potenciális 5G üzleti lehetőségek csaknem 90%-át lefedik. A valós idejű automatizálás jelenti a legnagyobb csoportot, amelynek jövedelemszerzési lehetősége 2026-ra eléri a 101 milliárd dollárt. Ezt szorosan követik a második helyen a fejlett videószolgáltatások, amelyek bevételszerzési lehetőségei ugyanerre az évre 96 milliárd dollárra tehetők.
Az Ericsson szintén idén kiadott „Az 5G hatása az iparra” című jelentése 10 különböző iparágban, több mint 900 nagyvállalat 5G-vel kapcsolatos észrevételeit tartalmazta. A jelentés feltárta, hogy az 5G valós felhasználásának első próbái 2018-ban kezdődnek, amit a tevékenységek gyors felpörgése követ, és a vállalatok több mint 70 százaléka törekszik majd arra, hogy 2021-re már a termelésben is alkalmazzon 5G technológiákat. A gyáripar, az energiatermelés és a közművek, a tömegközlekedés és a pénzügyi szolgáltatások azok az iparágak, amelyek 2020-ra a legnagyobb valószínűséggel alkalmazzák ezeket.
Az 5G felé tett lépések legfontosabb mozgatórugói stratégiai szemszögből a következők: a korai bevezetés előnyeinek megszerzése (73%), a saját vállalat pozicionálása iparági innovátorként (54%), a digitális átalakítás előnyeinek kiaknázása (53%), valamint a „Dolgok Internete” szilárd alapjainak kiépítése (46%).
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei 5G-chipkészletével már a végfelhasználók is kapcsolódhatnak szupergyors hálózatra
- Indulhat az 5G!
- A telepített Ericsson Radio System termékek készen állnak az 5G NR-re
- Így fest a fogyasztók 5G-s kívánságlistája
- 5G jövő az Ericssontól és a Telekomtól
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
- Az Ericsson demonstrálta az első végpontok közötti 5G hálózatot
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- 1200 Mbps letöltési sebességet mutatott be 4G+ technológián a Telekom és az Ericsson
- Félmilliárd 5G előfizetés 2022-re
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.