Nemzetközi befektetők versenyeznek hazai startupok kegyeiért a SMART konferencián
Rendhagyó startup programot szervez az OXO csoport április 4-én, a SMART konferencia keretén belül. Ezúttal nem vállalkozások fognak versenyezni befektetők előtt, hanem fordítva: nemzetközi befektetőcégek utaznak Budapestre, hogy „eladják” magukat hazai startupoknak. Az ország legnagyobb tech szakmai eseményén az utóbbi néhány hónap zajos hazai üzleti sikereinek kulisszatitkait is első kézből tudhatják meg a résztvevők.
Erős startup programot vonultat fel idén a SMART konferencia. Az OXO csoport közreműködésével megvalósuló szekció hazai startupperek történetein keresztül mutatja be, hogy milyen kihívásokra kell felkészülnie annak, aki technológiai startup projekt indítására adja a fejét. A tematika keretében bemutatkoznak a hazai ökoszisztéma fontosabb szereplői: befektetők, tanácsadók és vállalati akcelerátorok.
„Igyekszünk megmutatni a hazai technológiai startup közösségnek, hogy aki jól választ befektető partnert, az milyen széleskörű támogatást és tapasztalatokat kaphat az elképzelései megvalósításához. Sőt, ezen a délutánon a konferenciára fogunk csábítani több nemzetközi befektetőt, akik végre maguk fogják megpróbálni eladni magukat néhány perces bemutatkozó előadásokban és végre a startupperek érezhetik majd úgy, hogy az ő kegyeikért versengenek” – harangozta be a startup szekció teljes programját Oszkó Péter, az OXO csoport vezetője.
Együtt lehetnek sikeresek a régió nagyvárosai a startup piacon
A dedikált startup szekció mellett további előadások keretében is teret ad a tematikának a SMART. Szó lesz például arról, hogy a startup építés nem országokról, hanem városokról szól, legalábbis a régiónkban. Bizonyos vélemények szerint nem feltétlenül kell Budapestnek önmagában startup központtá válnia, sokkal fontosabb lenne, hogy a térség nagyvárosaival együtt tudjon olyan egységet létrehozni, ami erőteljesebb jelenlétet biztosít a globális porondon
„A hazai startup ökoszisztéma egyik hiányossága, hogy nincs fókusz, nem lehet kijelenteni, hogy Budapest bizonyos területen a legjobb, hogy itt vannak például a legjobb AI (mesterséges intelligencia) vagy FinTech startupok. Nem vagyunk startup központ, de nem is biztos, hogy azzá kell válnunk, sokkal fontosabb lenne, hogy régióként legyünk meghatározóbbak, hogy a térség jelentősebb városaival együtt tudjunk egy egységet létrehozni, ami globálisan sikeresebbé tesz minket” - véli Kovács Péter, a Budapest Startup Safary és a Central European Startup Awards alapítója, aki Budapest startup piaci lehetőségeit boncolgatja majd a SMART 2018 konferencián.
Agyondolgozzák magukat a hazai startupperek?
A SMART-on szó esik arról is, hogy a startupper lét egyfajta divattá vált hazánkban is, amit sok esetben jellemez a „munkaalkoholizmus”, azaz, hogy a sikert hajhászva a magyar vállalkozások is hajlamosak napi 12-14 órát dolgozni, és emellett kevesebb figyelmet szentelnek a családi és baráti kapcsolataiknak. A téma kapcsán Biás Csongor, a Booom termékstúdió vezetője, a Mozaik és a Design Terminal korábbi vezető munkatársa tart előadást a konferencián.
„A SMART azon felül, hogy a hazai technológiai szcéna számára évek óta az elsőszámú tudásmegosztó és kapcsolatépítő platformot jelenti, kiemelt feladatának tekinti a tehetséggondozást, éppen ezért idén is bemutatkozási lehetőséget nyújtunk a legfrissebb ígéretes hazai innovációknak, legyen szó egyetemi csapatokról, vagy már működő startupokról. Ezen felül meghívtuk az AImotive, a BalaBit és a Barion vezetőit, hogy beszéljenek közelmúltbeli üzleti sikereikről, ezáltal is inspirálva a hazai közösséget. Kiemelt hangsúlyt helyezünk a digitalizáció emberi oldalának bemutatására is. A Magenta teremben olyan nagy formátumú gondolkodók járják körbe a technológia emberre kifejtett hatását, mint például Mérő László” – hívta fel a figyelmet Dobó Mátyás, a SMART főszervezője.
Robbanhat a fintech
Az OTP Bank által szervezett szekcióban a fintech startupok és innovációk bemutatása lesz a fókusz. A tematika keretében azt vizsgálják, hogy a pénzügyi szféra számára milyen pluszt adnak ezek a vállalkozások, hogyan tehetik könnyebbé a mindennapi pénzügyeket, vagy éppen befektetéseket. Az OTP Bank maga is intenzív innovációs tevékenységet folytat: saját alapítású fintech cégekbe ruház be, másrészt startup akcelerátor programot alapított – melyekről szintén szó lesz az eseményen.
Az Akvárium Klubban megrendezésre kerülő SMART 2018 főtámogatója az OTP Bank, kiemelt támogatója a Magyar Telekom, a további támogatók között pedig megtaláljuk a Samsungot, az OXO Labs-t, a RedBull-t, a Microsoft-ot, a KPMG-t, a GoodID-t, a Finastrát, a Hewlett Packard Enterprise-t és a Hiventures-t.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Legyél Te is Informatikus! – Informatikai Oktatási Konferencia 2018
- A Facebook befektetői előtt prezentálhat egy magyar startup
- Isztambulban startolt a Startup Campus V4 Global Tour
- Teltház volt a Women Startup Competition Kolozsvári versenyén
- Minden iparágban jelen vannak a startupok
- Egy utazási startup nyerte a Women Startup Competition első elődöntőjét Prágában
- Hogyan fordítsuk javunkra az adatvagyonunkat?
- Idén száz magyar középiskolás viheti sikerre saját startup-ötletét
- Ember és technológia kapcsolatát vizsgálja a SMART 2018
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.