A Rakuten és a Techstars közösen segítik a startupokat
A Rakuten bejelentette, hogy accelerator programot indít ambiciózus startupok számára legújabb projektje keretében, amelynek célja a webfejlesztő közösségekkel szoros, mindkét fél számára előnyös kapcsolatrendszer kiépítése.
A Rakuten Accelerator program keretében olyan vállalkozók jelentkezését várják, akik vállalkozásuk korai szakaszában vannak, és fejlesztési tevékenységük fókuszában a globális üzenetküldő platformok állnak. A program a kelet-közép-európai régió startupjai számára egyedi lehetőséget nyújt, annál is inkább, mivel a Rakuten az utóbbi időkben kiemelkedően aktív a térségben.
A Rakuten Viber a Rakuten Csoport tagja, több mint egymilliárd felhasználójával a világ egyik legismertebb üzenetküldő alkalmazása, Kelet-Közép-Európában pedig a legnépszerűbb. A vállalat emellett az FC Barcelona, a Golden State Warriors amerikai kosárlabdacsapat, és az NBA, az amerikai kosárlabda szövetség hivatalos kommunikációs partnere.
A Rakuten szolgáltatások rendszerét üzemelteti az e-kereskedelem, értékpapírok, bank, biztosítás, bankkártyás fizetés, szabadidő és média területein. A program mentorai elérhetők lesznek a kiválasztott startupok számára a Rakuten vállalatcsoport minden részéről, beleérve a Vibert is, és tanácsaikkal segítik a legambiciózusabbakat, hogy innovációjukat sikerre vigyék.
A program megvalósítása során a Rakuten a coloradói Techstars-szal működik együtt. A világszerte accelerator programjairól ismert vállalat eddig több mint 1200 startuppal dolgozott, amelyek 90 százaléka ma is aktívan működik vagy már felvásárolták. A Rakuten és a Techstars olyan korai szakaszban lévő vállalkozókkal dolgozik majd együtt, akik élen járnak a közösségi média technológiájában, különös tekintettel a Viberre. A mentorálásra fókuszáló accelerator program célja az üzenetküldő platformok használatának forradalmasítása az üzleti szféra és a fogyasztók számára.
A Rakuten három hónapot felölelő, mentorálásra fókuszáló accelerator programjának a vállalat ázsiai regionális központja, Szingapúr ad majd otthont. Ennek keretein belül a következő területeket vizsgálják:
- Mesterséges intelligencia (AI), chatbotok
- Chatalapú kereskedelem
- Mobiltárca és kriptovaluta
- Advanced szolgáltatások
- VR és AR megoldások
- Hangfelismerés
- Képfelismerés
- Fordítás
- Zenei- és sport tartalmak
- Hangirányítású okosotthon megoldások
- Szervezetbe integrált kommunikáció
„Nagy öröm számunkra a lehetőség, hogy megoszthatjuk üzleti és technológiai szakértelmünket a jövő meghatározó innovátoraival” – mondta Hiroshi Takasawa, a Rakuten Capital elnöke és a Rakuten Asia vezérigazgatója. „A tehetséges startupok felkarolása területén méltó hírnevet szerzett Techstars-szal együtt várjuk az ígéretes csapatokat a programba. Biztos vagyok benne, hogy a szakmai támogatás mellett tanulni is fogunk tőlük.”
A jelentkezés a Rakuten Accelerator programba már elindult. A pályázók közül 10 startupot választanak ki, amelyek tagjai meghívást nyernek a 2018 júliusától kezdődő három hónapos intenzív programra, Szingapúrba. A képzést egy Demo Day zárja, ahol a résztvevő startupok többszáz, a világ minden tájáról összegyűlt befektető előtt mutathatják be tevékenységüket. A programra való jelentkezés határideje 2018. április 8.
„A Rakuten üzleti filozófiájának központi eleme, hogy az innovációk segítésével és a vállalkozói szellem ösztönzésével értéket teremtsünk, és ezzel hozzájáruljunk a társadalmi fejlődéshez” - fogalmazott Takasawa. „Optimista vagyok a tekintetben, hogy accelerator programunk segítségével tovább erősítjük a Rakuten globális ökoszisztémáját és előmozdítjuk az innovációs kultúra fejlődését Ázsiában és szerte a világon.”
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi befektetők versenyeznek hazai startupok kegyeiért a SMART konferencián
- Új funkcióval bővül a Viber
- A Facebook befektetői előtt prezentálhat egy magyar startup
- Teltház volt a Women Startup Competition Kolozsvári versenyén
- Minden iparágban jelen vannak a startupok
- Egy utazási startup nyerte a Women Startup Competition első elődöntőjét Prágában
- Idén száz magyar középiskolás viheti sikerre saját startup-ötletét
- 115 ezer euró támogatás vár magyar zöld startupokra
- 10 országban kapnak lehetőséget a V4-es startup vállalkozások
- Magyar startup forradalmasíthatja a sebészet oktatását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.