A 4 legnagyobb kihívás a vállalati adattárolásban
A vállalatok számára egyre nagyobb problémákat jelent a növekvő mennyiségű adatok tárolása, amint arra iparági szereplők a nemrégiben megrendezett Computerworld Storageworld konferencián is felhívták a figyelmet. A SUSE szakértőinek megfigyelései szerint négy területen különösen komoly kihívásokkal szembesülnek a szervezetek, amikor új igényekre reagálva bővíteni próbálják tárolási kapacitásukat.
Aki ezekre a kérdésekre nem talál gyorsan választ, az nem tudja felvenni a versenyt az adatmennyiség növekedésével, így a piaci versenyben is lemarad. Ezért érdemes végiggondolni a lehetséges megoldásokat, amíg nem késő.
Nehéz lépést tartani
Az adatok mennyisége és ezzel a tárkapacitási igény sokkal nagyobb ütemben nő, mint a vállalatok költségvetése. Ezzel együtt a tárolóhardverek ára sem csökken olyan ütemben, hogy pusztán új tárolóegységek vásárlásával fenntartható lenne a jelenlegi rendszer. Ezért a vállalatok intelligensebb és költséghatékonyabb módszereket keresnek a tömeges, strukturálatlan, illetve hosszú távon megőrzendő adatok tárolására.
Olyan rugalmas és jól méretezhető megoldásra van szükségük, amely segítségével gyorsan lehet reagálni az üzleti igényekre anélkül, hogy az egekbe szöknének a költségeik, és leállások zavarnák meg az üzletmenetet a bővítési folyamat során. A SUSE szakértői szerint a választ az olyan önkezelő, szoftveresen vezérelt tárolási rendszerek kínálják, mint például a SUSE Enterprise Storage. Az ilyen eszközök egyszerűen és gyorsan bevezethetők, és bármikor leállás nélkül lehetővé teszik a rendszer bővítését, vagyis az új tárolók elhelyezését. Ráadásul gyakorlatilag korlátlanul skálázhatók, terabájtos szinttől petabájtig.
Növekvő befektetési költségek…
Az informatikai szakemberek általában fontosság alapján csoportosítják az adatokat, és ennek megfelelően tárolják azokat. A legfontosabb, gyors elérést igénylő adatbázisokat Tier 1 szintű, drágább SAN rendszereken mentik el. Tier 2 kategóriába sorolhatók a napi szinten használt dokumentumok és egyéb fájlok, amelyeket általában backend tömbökön tárolnak. A Tier 3 adatokat pedig, amelyek rendszerint biztonsági mentések és compliance előírások vagy egyéb indokok miatt, hosszú távon megőrzendő információk sok helyen még mindig szalagos megoldásokon archiválják.
A tárolt adatok 80 százaléka azonban a Tier 2 és 3 kategóriába tartozik, ami óriási és folyton növekvő információmennyiséget jelent. Ennek hatékony kezeléséhez pedig nem elég pusztán a szintek elkülönítése. A szalagos megoldások olcsók, de lassan hívhatók elő róluk az adatok, míg a backend tömbök túlságosan drágák ahhoz, hogy nagyobb mennyiségben tárolják rajtuk a ritkán elővett adatokat. Tehát pusztán ezekkel az eszközökkel nem lehet hatékonyan és alacsony költségek mellett tárolni azt a bizonyos 80 százalékot.
Videó a SUSE szakértőjének előadásáról a Storageworld konferencián:
Erre kínálnak megoldást a szoftveresen vezérelt tárolórendszerek, amelyek elkülönítik a tároláskezelést és tárolásvirtualizációt a fizikai hardvertől. Így lehetővé teszik a szervezetek számára, hogy általánosan elérhető és megfizethető szerverek és lemezmeghajtók használatával építsenek ki tárolási rendszert. Az IT Brand Pulse elemzése szerint a SUSE Enterprise Storage 30 százalékkal alacsonyabb beszerzési költségekkel jár, mint egy középkategóriás diszktömb, és 50 százalékkal olcsóbb, mint egy SAN.
…és emelkedő működtetési költségek
A hagyományos rendszerek esetében nem csupán a tárolási rendszerhez szükséges hardverek és szoftverek költsége nő, hanem a tárolt adatok felügyelete és kezelése is egyre többe kerül, illetve maga a bővítés is nehézségekkel jár. Egy szoftveresen vezérelt megoldással az új tárolók leállás és az adatok veszélyeztetése nélkül helyezhetők üzembe a rendszerben. Ráadásul a SUSE Enterprise Storage automatikusan optimalizálja is a teljesítményt, ezáltal segít csökkenteni a működtetési költségeket. Ezenfelül az openATTIC nyílt forráskódú Ceph- és tárolófelügyeleti keretrendszert is magában foglalja, amelyen keresztül a rendszer kezelését is rendkívül egyszerűvé teszi.
A gyártófüggés csapdájában
A széles körben használt, hagyományos tárolórendszerek és eszközök általában meghatározott hardverekkel és szoftverekkel érkeznek, és csak azokkal működnek, ezért működtetésükhöz speciális szaktudás szükséges az informatikai szakemberek részéről. A vállalatok így gyakran tárolási „silókban" ragadnak, amelyek vásárlása, üzemeltetése és karbantartása egyaránt költséges.
A nyílt, szoftveresen vezérelt tárolási rendszerek a gyártófüggésből is kiutat mutatnak. A SUSE Enterprise Storage például a legtöbb, ipari szabványos hardverrel és szoftverrel együttműködik, ezért szinte bármilyen környezetben alkalmazható és a későbbiekben is korlátlanul bővíthető. Ráadásul általános célú megoldás, azaz blokk-, objektum- és fájlalapú tárolást is képes biztosítani.
Kapcsolódó cikkek
- Fájlok biztonságos tárolása másként
- SUSE-felmérés az átalakuló informatikáról
- Tiszta nyíltság, fél egészség
- Építsük ma a holnap adatközpontjait!
- Alkalmazásfejlesztés 2.0: konténerekkel egyszerűbben
- Konténerek használata még egyszerűbben
- A vállalatok 70 százaléka aggódik a tárolási kihívások miatt
- Készülj fel a jövőre, csomagolj konténerbe!
- Ha a tár a csillagos ég: 5 tanács a szoftvervezérelt tárolás bevezetéséhez
- 2017 a nyílt forráskód éve – hódít a felhő és a tárolás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.