Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét

forrás: Prím Online, 2018. április 15. 12:23

Tizenkettedik alkalommal ítélik oda az Év Internetes Kereskedője Díjat, mellyel a legjobb magyar online kereskedőket tünteti ki a szakmai zsűri és a vásárlóközönség. 

A cél a hazai online vásárlás népszerűsítése. Minden olyan Magyarországon bejegyzett vállalkozás részt vehet a versenyen, amely online kiskereskedelmi tevékenységet folytat. A vásárlók április 9. és 25. között szavazhatnak kedvenc áruházukra, a szavazók között értékes nyereményeket sorsolnak ki a szervezők. A közönségszavazás iránt óriási az érdeklődés, már több mint 10.000 szavazat érkezett a közönségszavazás keretében, ami időarányos rekord az eddigi évek alapján. A díj fő támogatója évek óta a Mastercard.

 

Ha online vásárolunk, azt ma már körültekintően, a szükséges információ birtokában tehetjük. Néhány kattintás és kiderül, hogy a szakértők vagy a vásárlók melyik áruházat tartják a legtöbbre, milyen felhasználói élményük és véleményük van árusról és árujáról. Kellenek ezek a fogódzók, nem véletlen, hogy egyre ismertebb az Év Internetes Kereskedője Díj (Évker), amely megbízható támpontot nyújt a vásárlók számára a hazai webshopok szolgáltatásaival kapcsolatban.

 

„A díjazott kereskedő kiválasztása során az objektív teljesítményen túl figyelembe vesszük a vásárlóközönség és a szakértő zsűri értékelését is. A kereskedők a Díjjal nem csak a vásárlóik elégedettségét tudják felmérni, hanem olyan szakmai visszajelzéseket kapnak, amely a piacon elért pozíciójukat is megmutatja.” - mondta Deák András, az egyik szervező, a Next Wave Europe SmartCommerce igazgatója.

 

A vásárlóközpontú szemléletet jelzi, hogy „a legjobb online kampányért” és „a legjobb vásárlói élményért” is díjat lehet szerezni, de „a leginnovatívabb kereskedőt” és „a többcsatornás értékesítés legjobbját” is jutalmazzák a szervezők és a szakmai partnereik, az eNET, Next Wave Europe, Ecommerce Hungary, IVSZ és a  Testbirds.

 

Kis Bernadette, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja és a verseny szervezője szerint a „Díj nem csupán egy olyan plecsni, amit kitehetnek a kereskedők a weboldalukra. Erősíti a fogyasztók bizalmát, új vásárlókat vonz be, és természetesen a támogatók adta felajánlások tovább segítik elérni az üzleti célokat”.

 

„A fogyasztók az egyre inkább digitálissá váló életformájukhoz a jövő fizetési megoldásait keresik: ma már a mobilunkon keresztül is gyorsan és egyszerűen vásárolhatunk online, de hamarosan biometrikus megoldásokkal, akár ujjlenyomattal is azonosíthatjuk magunkat fizetéskor” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Örömmel állunk évek óta az Év Internetes Kereskedője verseny mellett, hiszen meggyőződésünk, hogy a helyi szereplők gyorsan alkalmazkodnak a digitális átalakuláshoz, amelynek következtében a hazai e-kereskedelem még a korábbinál is nagyobb fejlődést mutat majd”. 

 

A Díj fejlődése elválaszthatatlan az e-kereskedelem látványos magyarországi térnyerésétől. Az eNET adatai alapján, mind az interneten értékesített szolgáltatások, mind a termékek vonatkozásában évente 10-20%-os keresletbővülés látható éves szinten, Magyarországon az elmúlt 10 év során.

 

Az online kereskedelem fejlődése sok területen változásra ösztönöz. Az eNET internetkutató cég felmérése szerint például a bankkártyás fizetést a vásárlók 46 százaléka preferálná online vásárlásai során, míg a netes áruházaknak csak 33%-a biztosítja ezt* . Internetes vásárlási szokásaink átalakulását mutatja az is, hogy idén 8 %-kal emelkedett a szállítónál történő kártyás és mobilfizetések száma a Free Association kutatása**  szerint.

 

A webáruházak üzemeltetői szerint az online megrendelések kifizetése egyre inkább elektronikusan fog történni, és a mobilfizetésekkel kapcsolatosan is jelentős a fogyasztói várakozás, s ezzel párhuzamosan az internetes vásárlók többsége már a készpénz és az utánvét erőteljes visszaszorulását várja a következő években.

 

 

Az online kereskedelem ma már egyre többféle képernyőn zajlik, egyre többször mobil eszközökön adjuk le a megrendelésünket. 2016 közepére – ugyancsak az eNET szerint – a vásárlásoknak több, mint harmada már Magyarországon is okostelefonon vagy táblagépen történt, és a friss adatok azt mutatják, hogy a mobil eszközök előretörése megállíthatatlan. 

 

A Next Wave Europe szakemberei egy olyan trendre hívják fel a figyelmet, mely szerint az e-kereskedelemben már hatékonyan alkalmazott digitális eszközöket – tárolt fizetési adatok, személyre szabott ajánlatok, kiterjesztett valóság, stb. – fontos adaptálni a hagyományos bolti kereskedelemben is a vásárló magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében. A csatornát illetően teljesen természetesnek veszik a vásárlók az online értékesítést, sőt, egyetlen kosár összeállítása során is az elektronikus és hagyományos bolt között váltogatnak. Ezért a kereskedő számára manapság a fő cél, hogy egységesen tudja kiszolgálni a vásárlót a lehető legtöbb platformon.

 

A 2017. évi versenyben a nagyvállalati kategóriában a Decathlon Magyarország, míg a KKV-k között a Háda Webshop lett az Év Internetes Kereskedője. A tavalyi nyertesek a Kosárérték magazinnak nyilatkoztak.

 

D. Nagy Róbert, a Hádawebshop ügyvezetője:

„A cím elnyerése amellett, hogy hatalmas elismerés és ösztönző a csapatunk számára, tovább erősítette a vásárlók bizalmát az online áruházunk iránt, és elősegítette árbevételünk növekedését is.”

 

Kabarcz Balázs, a Decathlon kereskedelmi vezetője:

„Aki most szeretne indulni Az Év Internetes Kereskedője címért, annak azt javaslom, ne a díjat tartsa szem előtt, hanem a vásárlói elégedettségre hajtson. Én úgy látom, a vásárlók egyre tudatosabbak és igényesebbek, ezért egyre kevésbé lehet megélni gyengébb szolgáltatásokkal. Középtávon pedig biztosan a minőségi webáruházakat fogják választani.”

 

Az „Évker” díj első fordulójáról, a szakmai zsűri elé kerülő 21 KKV és nagyvállalat kiválasztásáról a vásárlók döntenek. A közönségszavazás április 9-étől 25-éig tart. Tavaly mintegy 41.000 vásárló szavazott a kedvenceire. Idén is megéri szavazni, a résztvevők értékes ajándékokat nyerhetnek az április végi sorsoláson. A nyereményjáték szabályzata – csakúgy, mint az Év Internetes Kereskedője Díjjal kapcsolatos minden tudnivaló a http://evker.hu oldalon olvasható.

 

______________________

* Forrás: eNET e-kereskedelem lakossági kutatás 2016

** A felmérést a Mastercard Europe megbízásából a Free Association végezte 1900 résztvevő megkérdezésével 2017 novemberében. A kutatás a 18-65 év közötti városi lakosságra nézve reprezentatív.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01